lördag 16 juni 2018

2018-08-16 LÖRDAG

Vädret har varit lite till och från
Blåsigt .. sol och moln
Sytt klart mina kuddar till balkongstolarna
Båda är klara  .. men använt dom .. nej  ..  testat bara min
Vädret är ju  inte det bästa och när solen kommer fram till sittplatsen då blir det för varmt
Fungerar bra  .. dynorna är inne när jag inte sitter där ute
09.14   ..  tog jag dagens kort då var det bara få moln 
men sedan blev det desto mer och en del lite mörkare och blåsigt
Frukosten blev lite sen i dag 
varit lite nere några dagar .. tråkigt att vara på två håll
vännen och jag  .. i morse ringde han  .. fortfarande strul med magen och 
FLERA undersökningar på g ..  Så jobbigt det är
Efter frukosten och lite plock i köket
Så blev det en promenad
11,37 klev jag iväg .. här är spirea-häcken utanför porten
oj oj vad humlor det var där  .. men fota .. ha ha .. dom är ju inte still
11,41 ..   borta vid villorna .. på baksidan går en gångväg tvärs över så
man kommer över stora vägen och kan runda badet om man vill
Vitmoran blommar för fullt nu  
JAG traskade vidare förbi badet
Går förbi kyrkan till höger och badet till vänster
så framme i kurvan där är en sittbänk och så "min" björk
men oj oj den var ledsen .. den skrek efter vatten 
11,48 ..   Baldersbrån som det brukar vara massor av utmed hela den gångvägen där på 
baksidan av badet .. också ledsen  .. oj oj så torrt det är överallt
 Tistlarna som är där  .. kan man knappt kalla tistlar denna torra sommar som varit hitintills
Inga fjärilar såg jag .. och bara lite humlor där
11,49  ..  en tistel med lite löss och myror på
11,51 ..  framme vid  lyktorna vid badet .. ska svänga höger 
rakt fram då kommer jag hem för fort ..  bor till höger bakom träden i bild
11,51  ..  Undrar vad det är  .. ser ut som nässlor  men ändå inte
11,53  .. lite torra tyckte jag dom var  .. men smakade inte och få var det
11,55  ..  framme vid nästa sväng 
11,56  ..  par var det där
11,58  vit .. blomman för dagen  .. ok den vilda har ett annat namn
så några steg till och där är en lite rosa-aktig
11,58  ..  på andra sidan vägen  GULMORA
och åter på andra sidan igen  .. men vad heter dom 
inte maskrosor .. nästan meterhöga
12,00  .. många gröna kottar på den tallen där på gräsplanen
mellan stora vägen och badets parkering
12,05   molnen dom vandrar
12,11  gått runt  HSB-HUSET som är utmed stora gatan och svänger i vinkel in på nästa gata
RAKT fram en bit där är våran snackbänk  .. men ingen var där i dag
SÅ jag går hem .. stänger av gå-appen i mobilen  .. vilar 
så kollar jag läget   .. 47 minuter och 21 sekunder blev dagens promenad
Texten .. bara för att den varit på Din händelse på FB 
Kan ju inte  hämta från mobilen till bloggen  
HADE sänt den via skärmbild  .. det är smidigt att hämta en del bilder från mobilen till
Facebook eller messeinger eller till  någon person  .. jag fotar mest med kameran
men tar några bilder via mobilen  .. 
TEKNIKENS värld är knepig ibland
JA då får det vara bra för i dag
HEJ SVEJS  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar