torsdag 21 juni 2018

2018-06-21 Tiden går

MIDSOMMAR snart
Söt bild .. fick av  grannen  såg den på FB också
Kattmössen kom fram med fart denna gång  .. ibland är posten snabba
JAG vill inte ha reklam  .. ändå får jag det via SN  flera ggr i veckan
Extra är bilaga i SN på torsdagarna .. den är ok  
men RUSTA  nä den vill jag inte ha   men får ändå
Kollade förra året  .. 3 kg smygreklam blev det 
Denna fick jag i dag  .. det ena ger det andra 
VAR på stan i går  .. tygboden  .. träffade en tjej där som som sökte en sybåge
OCH  man kan ju inte undgå att höra i en liten butik .. Tjejen som jobbar där .. förklarade vägen till ett loppis  .. Röda Korset  .. som låg bara några kvarter bort
JA  då sa jag  .. om du inte hittar nåt där .. så är jag nästan säker på att jag har en hemma
FICK ärva en rund sykorg efter mamma som gick bort för 4 år sedan snart
SÅ tjejen fick visitkortet .. och jag sa.. hittar du ingen båge så ring så kan du få den
Så i dag ringde ett udda telefonnummer
Svarade inte  .. så ringde det igen och igen .. kollade på eniro
AHA  det är tjejen med sybågen .. så jag ringde upp  .. och det var hon
Och så kom hon hit efter lite letande .. för bor i Stockholm .. sommarbor i Oxelösund
MEN mobilen har GPS så hon kom efter en stund
Så det kan bli  .. vi pratade  en lång stund.. och så fick jag se hennes fina PUDEL
Jag bor ju i Nyköping och hon var där i går  och då träffades vi i en tygbutik
 underliga vägar ibland  .. SÅ bra det blev
Fint väder när jag väntade på bussen i går
men det blev lite regn på kvällningen
Den rensade jag i går  .. nu fick SOLROSEN ta den platsen
och så reste jag upp cykeln när jag var ute i dag och väntade på tjejen
med Sybågen
och i går fick jag veta att GARNBUTIKEN i OXELÖSUND har lagt ner
och den i NYKÖPING lades ner i våras.. på grund av sjukdom och delvis åldern
JA ja  .. var ska man nu köpa garner  till broderier och allt annat handarbete
Stickning och virkning
ok varuhusen och Ica har lite garner  .. men inget av det  mera finare slaget
Ja ja butiker försvinner men varför dessa bra GARNBUTIKER
en i varje stad här i närheten
Alla kan inte åka  till andra butiker i andra städer
JA ja .. nu HEJ SVEJS för i dag
HEJ DÅ


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar