måndag 4 juni 2018

2018-08-04 .. MÅNDAG .. hemresan

JA äntligen är det hemresa i bloggen
MEN tar lite som hänt senaste dagarna
INTE mycket i denna värme  .. slöat och slöat ... löst kryss och sovit och kollat tv
FÖR värmen den tar kol på mig
OCH i går  så  gick jag ut trots värmen .. kollade stolar på JULA
sedan COOP och gick en runda som blev 51 minuter
SÅ här gick jag och så svettigt det blev .. skugga  inte mycket
 Stolar .. jo hittade några .. men måste ha nån som kör hem dom åt mig
Vännen kommer i dag .. få se om det passar .. annars får det bli i morgon
Började med skogsvägen och upp till grillplatsen .. men efter  rensningen av skogen 
så är det så mycket ris .. så det är svårt att gå som jag gick förut innan
OCH så gles den är nu
MIN petunia på balkongen är så toppenfin  Nihgtsky  heter den
OCH Pionen borta vid HSB är så fin nu
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
JA då tar jag och åker hem från dalarna då
Frukost innan vi ska åka
Så lämna in nyckeln och ta farväl av den trevliga tjejen
PÅ väg .. vägar och olika vyer ser vi 
Färden  går vidare med mera vyer  .. det rullar på solen gassar ibland på min sida
och mest på den nu på hemvägen
Så mycket vackert vi ser 
IN i Ludvika .. vännen skulle hitta en bensinstation .. men men
vägbyggen mitt i stan gjorde att vi kom fel 
Men han trasslade sig ut på rätt väg
VI kom rätt .. han är vid parkeringen och ska  tanka ..  nej det var nåt annat han skulle göra
OCH JAG får se DOLLARSTORE 
KAN vi gå in där  frågar jag .. gå du så kommer jag snart efter
OJ boj vad grejer  men oj hus ska vi gå  .. vi snurrar runt lite och jag lägger lite saker i korgen
nej vagnen ..  hade ringt min väninna CH  .. för hon sa att det var nåt hon ville ha som var 
köpt på en dollarbutik men i våra hemtrakter Söderköping tror jag det var

JO DET var skydd till tandborstar .. Hittar det och 10:- för en fyrpac
Jag hittade lite av varje
En papperskorg blev det till balkongen 
 12, 37  ..  NU är vi i Grängesberg  och gott med mat 
Jag går utanför en stund innan vi ska vidare .. stort träd där
och MASKROSOR  såg vi överallt nästan .. så far vi vidare
13,38 kommer vi ifatt denna bogsering .. vi hade åkt efter den en lång stund 
 sett den på håll framför oss
 .. blä .. bara att åka i den takt som dom åker
för åka nej det går inte
13,55  ... SER bogseraren i  backspegeln .. då hade vi nog åkt efter den i nästan 3 kvart
Så rullar vi vidare .. TRANSPORTSTRÄCKA kallas det visst
Och hem vill vi ju
Snart mat igen  .. nej då blir det bara fika  vid lillkyrka
men trodde vi kom fel .. lite konstig avfart
 14,35  .. Vi kommer fram  .. trevligt var det där 
15,10 .. Först såg jag denna ärla inifrån fiket ..  den trippade på  ett staket
så jag reser och då sitter den på taknocken .. tar flera kort
15,17 .. Så ska vi åka vidare  .. men jag hittar en skön stol i skuggan .. 
där sitter vi en bra stund och bara är .. det är så skönt där  .. VI sitter och pratar lite  .. 
då ser jag ärlan från det håller .. framsidan av huset  .. DÅ har den en lång mask i näbben 
och det finns fler sköna stolar framför oss  .. men där var solen  
SÅ måste vi fara vidare
DET rullar på 

JA var var denna figur  .. trevligt var det i alla fall
Så åker vi förbi Johannisdal där jag var för många år sedan 
Så la dom ner men nu ska dom öppna igen
OCH OXBRO  .. där man kan om man vill stanna och ta en egen fika 
trevligt ställe att rasta på vid vattnet  .. och om man orkar .. gå upp på utkiksberget
MEN där har jag aldrig varit .. men stannat någon gång har jag
Ja då är vi snart hemma 

16, 56   och vackra vyer
Bara vackra vyer  ..
vatten ser man mycket på vägen till och från DALARNA
NU bara lite udda bilder från resan
TANKSTÄLLE
Krok på en toalett
 Vackra saker där vi åt
Vacker vy .. men osäker var
DÅ nästan hemma och nu säger jag hej då från denna trevliga resa
HEJ SVEJS
 blogga tar tid och tröttsamt för mina axlar
MEN så roligt också
HA DET SÅ BRA 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar