torsdag 31 maj 2018

2018-05-31 DALARNA dag 2

HEJSAN 
JA då är det dag 2 på resan .. men lite annat gör att det  dröjde lite
Så händer det saker hemma som måste tas itu med
Den är ju så fin min petunia nightsky
OCH den har fått en omplantering
Så detta varma väder som mer eller mindre tar kol på mig
I dag blev det en soprunda och den blev lite extra för jag behövde lite luft innan det 
varmaste kommer .. och se
Sixten var ute .. men hade bara mobilen så då hade jag gjort ett collage och lagt in på FB
där jag hämtade denna bild..

DÅ tar jag itu med resan dag 2 .. det är många X-4-bilder
FÖR annars  hade det blivit alldeles för långt
Så fint det är överallt  .. men var tog jag detta .. ja ja inte lätt att hålla reda på 
alla bilderna  Tror det är när vi är på väg till Mora  i torsdags morse efter frukosten
Frukosten och den trevliga skylten 
SÅ kvällens mat som blev en ANGUSBURGARE  .. jag har ätit en del redan
INTE riktigt i vår smak .. köttet var kallt  .. men potatisen den var god
Fika i Mora  ..
EFTER att vi snurrat runt en del  .. hittade inte parkeringen .. SÅG
Centrum p .. flera gånger men kom fel .. så till sist kom vi fram
DÅ var vi både fikasugna och kissnödiga 
NÅN konstig staty såg vi men det var ett gatuvägbygge där så det blev lite fel vinkel på den
SÅ en staty utanför vid Zornmuseet 
Tänkte gå in där.. men lite för dyrt i vårat tycke och så hade dom inte öppnat 
så vi ville inte vänta
Äntligen det lilla torget med  hästarna 
och Kyrkan såg vi flera gånger  och blommor 
SYRENERNAS TID
Hästar och hästar i massor  .. så lite tuppar också
OJ oj så många storlekar o färger och barnkläder med hästar på 
Glada gubbar som formade till hästarna 
Dessa var ju så fina  
Så Kyrkbåten men den kom bara med en del av .. så lång den var
och utanför den ena butiken och en tappad tröst vid kyrkbåten
Mat i Rättvik med ett akvarium vid ingången 
men lite synd om firrarna  .. dom behövde ett större kar att bo i
Maten var god.. så en vakthund vid ett av hantverkshusen
Men den var slö .. varmt tror jag han tyckte
Ljusen jag köpte  .. och några hästar  .. så topsen .. det var vid Dollarstore
på hemvägen i Ludvika
Så köpte vi knäckebröd i Leksand.. gett bort några paket redan
tänkte mig det .. och STÄDTJEJEN blev jätteglad
Vi var till Sollerön också .. Kyrkan är fin .. men inget stopp där
Bara lite bilder  .. så vackra vyer
MER vackra vyer
PÅ väg till Sollerön  .. kul inslag med hönsen
Så hem till hotellet  .. lite vy därifrån
SÅ en sväng och kollade fäbodarna som ligger bara en bit in på 
vägen tvärs över stora vägen där vi svängde in till hotellet
Så fint där
Vacker skog vid  naturrum
Så konstgjorda djur  .. men så trevligt inslag
Trevligt ställe.. tråkigt bara att vi var där för sent på dagen så det var stängt  .. 
men skogen var underbar att strosa i
OCH sitta där och kolla utsikten  .. så trevligt det var .. vi satt där en lång stund i kvällssolen
NATURRUM DALARNA .. 
vi var dit innan vi åt vår kvällsmat den som jag skrev om tidigare
Kvällsvyer  från hotellrummet och en dagsvy

Vackert utmed vägen 
Skylten  .. det var inte öppet  ..
Det var dag 2
Har säker missat massor  ..  men så mycket trevligt vi såg
en dag kvar  .. vi ska ju hem också
HA DET SÅ BRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar