onsdag 9 maj 2018

2018-05-09 Onsdag

HEJSAN .. 
Lite trött har jag varit några dagar
det blev ju lite lång promenad i lördags .. och det sitter kvar i kroppen några dagar
I går var det ICA-turen  .. men skönt .. det blev bilåka
OCH jag fick hem lite blommor till balkongen
Kameran som är där .. den döljer en ful sak som jag missade att flytta på
Köpte nya underlägg till bordet
NU blommar det för fullt överallt
Lite mat kom hem också
OCH Mina tomater som jag inte kan vara utan
extrapris .. så det blev dubbelt
I måndags blev det en stadstur köpte tuggummi 
Och en ny ögondroppe som jag ska testa
DET känns riktigt bra
passade på för jag är ju inte på stan så ofta numera
MEN hälsade på mina vänner KARIN O LASSE
som nu efter en del sjukhusvistelse och  hon på äldreboendet  en dryg vecka
NU är dom hemma och ska få hjälp .. så bra det blir för dom
OCH så fint det blommar där
Deras dörr är bakom ryggen där jag står
OCH till höger
OCH det huset ligger på kullen man ser från deras hus
TOG inte den vägen förbi då .. men gör det när jag tar Å-vägen
JAG skulle ju till apoteket och dit var jag
sedan skulle jag klippa mig
MEN se   .. hade tydligen inte huvudet med mig
FÖR när jag var nästan hemma i STOCKHOLMSBACKEN
då kom jag på  ...  FRISSAN
Men inte vände jag då inte
Gullvivor såg jag där på en villatomt i massor
och tulpaner vid flera tomter
Det är dåligt sopat på vissa håll och jag hade sandalerna på mig
och då sprätter det in småsten ibland .. och fy attan så ont det gör
Stannar och fixar bort den
JA det blev lite fel ordning
Tisdag och så måndag
Så tisdag igen
för efter Ica-turen senare på em .. så åkte jag och handlade lite nya fiskar
DÅ var det TANT-TRÄFF  vid snackbänken
OCH en slö  SIXTEN träffade jag
Han är ju så go  .. lite tittade han upp en stund
JAG cyklade iväg till Zoobutiken och lämnade lite tidningar
OCH se TRÄFFADE en bekant
hon har besvär med en fot  .. diabetes .. som ställer till det
OCH hemma har hon en sjuk man
MEN så trevligt det var att få prata en stund
Fiskarna sover fortfarande
För om jag har tänt för länge blir det brunalger eller gröna
SÅ det tänds om en timme  ungefär nu .. lite före 12,00
Fin kvällshimmel blev det i går kväll
OCH solig onsdagsmorgon är det .. med skugga fram tills vid 2-tiden
men den minskar mer och mer för varje timme
och SN kommer troget  .. ONSDAG  morgon är detta
HEJ då för denna gången
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar