lördag 19 maj 2018

2018-05-19 Pingstafton

HEJSAN alla   
Dagen började bra   tills jag läste tidningen
En dödsannons 
TRIST 
En dam på snart 97 år har fått frid  .. hon förlorade sin sambo för ett par år sedan
och nu bodde hon på ett äldreboende 
Och vi träffades inte så ofta 
VI var HUSVAGNSGRANNAR förut när vi båda hade husvagn
MEN tiderna förändras
MIN sambo gick ju bort för drygt 11 ½ år sedan 
Då kom vi ifrån varandra lite då jag inte kunde ha vagnen kvar och 
dom sålde sin i samma veva
JA TIDERNA förändras
VILA I FRID
DIN namnsdag i dag
DET sägs att JULEN varar intill PÅSKA
men här varar den till PINGST och kommer att vara ännu längre
FÖR nu har den börjat växa  
JULSTJÄRNA
PARADISTRÄD  .. fint på innergården
Gren från nära håll
Så fint
OCH detta borta vid HSB- husen  2016
NU 2018  .. det blommar nästan över  .. allt tidigt i år
Tog en sväng till Gruvvägen i går
Matte får några tidningar av mig 
Här är Katten LYNX på altanen
och en fin pelargon där
OCH i många trädgårdar blommar det fint
Förra gången jag gick förbi där  .. hjälpte jag en äldre dam att flytta 
denna kruka  .. och ställa den på fatet  
HON orkade inte flytta på krukan .. och jag gick förbi just då
Pelargonian är fin och krukan också
HON hade bott och bor fortfarande där i 55 år men hon var  nog   närmar eller över 80
Skulle jag tippa på .. och hade svårt att gå
MEN så trevlig hon var NU zoomade jag och tog ett kort .. missade det förra gången
Här hemma blommar det för fullt .. och många knoppar på g
DÄR fick jag ta till ett knep .. för den har legat på denna fetbladsväxt 
Men ville ändra på den .. men funderat på hur
SÅ kom jag på .. så kan jag göra  .. Sagt och gjort .. 
ALLA SÄTT Ä BRA UTOM DET DÅLIGA 
JUST DET
Fetbladet är många många år .. har bott här snart i 5 och hade det nog minst lika länge på
Kyrkogatan
Så har det kommit en blomma på denna kaktus 

Men den andra stack mig häromdagen  .. blä  .. det gör ont .. men bättre i dag

Virkningen har gått lite trögt  .. men annat att göra
Sommaren är lite viloperiod
men virkade 4 i förrgår kväll
Avslutar dagens blogg med en blomma från balkongen
HEJ SVEJS 
HA en bra pingst
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar