fredag 11 maj 2018

2018-05-11 .. Balkongen klar

JA nästan .. lite småfix kvar
DAGENS SN
och dagens väder och en mås flög runt just då
Gick en sväng i går  på hemvägen såg jag denna katt HON för det är en hon är så lik SIXTEN
och hon bor i samma hus men  några portar bort
och hon får gå lös ute
OCH det blommar överallt ute i naturen
En spanare ser jag då och då
Efter promenaden blev det uppstekt pannkaka
M U M S
Så började jag fixa med balkongen på em .. när solen kom dit vid två-tiden
Skuggor först en lång stund
Den får stå på bordet
 15,30 kollade molnen
Så krukorna har kommit fram  i blomhörnan
Andra delen  .. Pelargonerna lite ynkliga nu .. men dom brukar komma igång ganska så snart
bara vädret är ok  .. alla övervintrade utom en  .. men tre skott ska ut snart
och lilla blom-fatet med vatten för alla mina småkryp är klart
Blomhörnan dom pelargonerna är lite  bättre på g
Så pyntade jag lite
Lite mera pynt
Så denna  .. med extra blommor till som fick egna skälkar
Den ska lysa   .. och den lyste en stund .. men den har jag flyttat på
OCH där fick den blomman en liten egen kruka att stå på
pelargonerna är på g
 Nära sitthörnan
Pallen får vara kvar  .. men lådan ska tömmas
och rengöras .. liksom två andra
KANSKE att dom kommer till användning på blomtrappan i blomhörnan
Det återstår att se
Fint just nu .. men det är lite sen sol där så få se hur alla klarar sig
ibland går det bra ibland inte
KANSKE
 en sväng på stan
 men inte bestämt än 
lite trött efter gårdagens plockande på balkongen
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar