måndag 21 maj 2018

2018-05-21 Måndag

Hejsan alla vänner
Var ledsen pingstafton .. så promenaden med grannen frös inne 
NEJ det blev av lite senare på em
Lite över ½2 gick vi iväg  .. fint blommar det vid nästan alla villatomter
13,56 hade vi gått över bron  vid Hållet och var vid Fåfängan där vi tänkte fika
MEN nej .. NYA ägare fick jag veta senare efter att jag sagt att det såg så tråkigt ut nu
DÅLIGT städade bord mm .. Så vi gick därifrån efter en kort koll 
TRIST  .. om det ska vara så .. DETTA ställe som förut varit så trevligt och inbjudande
MEN NU .. nej tack 
SÅ vi går vidare förbi Waldorfskolan
där det byggs nytt   .. dom måste ha bibliotek  .. och det har dom inte nu
14,02 går förbi på baksidan om skolan  .. för nu har vi tagit sikte på
GULLANS KIOSK  och ska köpa MJUKGLASS
 så över en parkering och gräsplan gick vi
14,13 kom I-B ut med glassen som hon bjöd på
Vi satt där under ett parasoll och njöt
Jag fotade fåglar .. som vanligt när tillfälle bjuds
När jag var klar fotade jag KASTANJERNA också som det finns massor av där runtomkring
 1
2
3

SÅ fina dom är nu
Så 14,28  satte jag mig vid bordet igen  .. tog kort på fåglarna  .. men några kort åkte i 
papperskorgen  .. jo datorn har en  ..
Men denna pippi  .. först när jag var hemma såg jag eländet på fötterna
STACKARS FÅGEL .. så intrasslad den är i båda fötterna
MEN den såg ut att klara sig bra  .. för jag märkte ingen då när vi var där
14,33 såg vi den lilla sädesärlan som gömde sig lite 
14,35 .. går vi utmed ån  .. mellan ån och gångvägen förbi Skolan
denna lustiga gubbe där
 så går vi ner där på stigen

14,38 .. den sjöng för oss
14,41  nere vid forsen  .. perioden där paddlarna håller till  
där satt denna mås på ett av brospannen 
14,42  .. denna hade gymnastik såg det ut som
Skuggan är broräcket som var där
Full fart i forsen där.. och där paddlar dom kanot  .. tränar och tävlar
14,47  .. vi går vidare .. I-B pekar på  Några blommor  .. tar ett tag innan vi kommer på namnet
OCH det är borta just nu  .. just lila är dom .. ha ha  midsommarblomster
14,47 .. vänder på mig .. den blommar fast den ramlat ner i ån 
14,50  .. går genom villaområdet där och har just svängt vänster
Nån typ av lökväxt  .. så fina
Alium  .. sa någon på FB att dom heter
14,55 nu framme vid ån där vi nästan började  .. går in på stigen som leder mot HÄNGBRON
men denna gången på rätt sida om ån så vi går på den trevliga stigen med så mycket 
grönska och fågelsång av olika slag
Vi traskar på  15,02 är kl,  och njuter och försöker få syn på fåglarna  .. inte lätt i denna grönska
15,02 .. svampar på ett murket träd.. som ligger en bit upp i sluttningen som är där
15,07  .. denna bro och grönska  .. bara så ljuvligt att gå där.. hänga lite  .. lyssna 
och det behövde jag efter morgonens sorgebesked  
VI bara njöt båda två 
15.,13   nu framme vid villaområdet  ..  RAPS sa någon att det är  .. jag var inne på Åkersenap 
VI svängde upp lite tidigare än förra gången .. men nu kom vi från andra hållet
 så vi kom rakt på området där  Öppen Hand ligger 
15,16  åter en kastanj 

15,31  en blodlönn på gräset  bakom HSB-HUSEN   .. för nu går vi tvärs över en stor gräsplan
i området mellan alla husen och skolan som ligger där
15,32  ett paradisträd
Närbild ..
15,58  .. såg inte många fåglar  .. denna sitter i björken på vår innergård
Zoomar in den  .. från grannens balkong .. hemma nu .. och hon ska bjuda på kaffe
klockan är 16,00   jag väntar på fikat och det kom  just då
Man fotar inte allt 
16,22  .. jag är trött och ska gå hem  .. då visar hon
EN NÅL har den fått  .. nyckelpigan jag virkade som nåldyna till henne
En till har det blivit .. denna blev klar i går em .. och jag hade fixat om lite på balkongen och
försökt ta bort allt gult  .. dammsugit och torkat och plockat om 
men puh puh i värmen som var i går  .. nästan 320 gr .. var det
så mycket vila blev det
och lite kvar att fixa undan
Buketten jag fick är fin .. men rosorna nickade lite så dom fick en egen skål 
och i dag var båda liljorna utslagna  .. så fint så
och på innergården blommar syrenerna för fullt nu 
4 stora buskar  finns i området
MEN nu säger jag  HEJ DÅ för i dag
HEJ SVEJS med en lång blogg  .. men det finns flera kort att visa
men då blir det alldeles för mycket
HA DET SÅ BRA 
Nästa blogg blir nog när jag är hemma från DALARNA om en vecka ungefär
SILJANSNÄS nästa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar