tisdag 1 maj 2018

2018-05-01 M A J månad

Ja redan M A J 
Vädret .. tråkigt i dag
Jag firade  hemma i min ensamhet  .. som så ofta
Fast förra året var jag till Frälsningsarméns sommarhem
OCH firade in våren med min NAMNE 
men i år avstod vi båda
Kallt och blåsigt
BRASA  .. kanske att dom tände den där nere vid vattnet
Då var det fint väder
I söndags var det 24-års-kalas 
JAG väntade på bussen  .. där vid en idrottsplats
en björk med musöron på
och måsar på ett tak
Så kom bussen om än lite sent  .. varför ????
för han var i tid innan han vände bortom kröken
BARA därför hann jag inte med 2-an vid bussstationen
VÄNTA  
JA ja så blev det
Men ok kolla folket .. är lite trevligt också ibland
Byter bild då och då  på FACEBOOK
detta blev bilden nu i MAJ
 med lite ram runt
Det var fullmåne i går kväll
och solen kom en stund på kvällen och då visade sig månen
10 nya åkte ner i lagerlådan i går
Det har blivit lite hopplock av garner nu ett tag .. rensar smånystan
Så det blir lite udda och blandade garner då
I går var det städdag 
 och det ser ut som hon har krukan på huvudet 
Städade i grovköket i går .... det tar hon bara då och då
Så bra är denna tjej  .. för mitt humör var på 0 i går .. sa när hon kom
INTE pratbar i dag
BRA .. då vet hon att jag har ont eller allmänt sur bara
I går och i dag också  .. och haft några dagar
VÄLDIGT ONT i MIN HÖFT
Få se
får väl prata med  en doktor ..  för nu är det inte alls trevligt

Lite moln en stund på em i går
OCH jag såg lilla ärlan utanför köksfönstret
Sett den en gång tidigare  .. men då blev det inget kort
det blev det i går
DÅ räknas det som  första ggn för mig
Även om bilden inte är den bästa
Nu är det vår när den visar sig
Fick en tröstebukett av grannen häromdagen
den är fin än .. men den ena gula .. nickar lite
HEJ SVEJS för i dag
Bara en bild
Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar