torsdag 17 maj 2018

2018-05-17 Utflykt

HEJSAN .. det händer lite då och då
Tisdag Ica-tur och jag hade sagt att jag inte skulle köpa nya muggar
Men KUNDE INTE låta bli dessa
Det var ju fjärilar på dom
JA sedan bara slöat 
I går ONSDAG blev det UTFLYKT med Föreningen
Brukar ha en höst och vår
NU blev det ÖSTER MALMA JAKTVÅRDSSKOLA 
som har mat och  det är buffé med mycket gott .. vardagar är det fyra  - fem rätter
Jag tog Lasagne med viltkött   en strömming och tomatsallad
och Stekt potatis
SEDAN blev det kaffe o kaka innan vi kollade runt i den lilla butiken
Jag gick hemifrån några minuter före ½ 11 och vid HSB,s sopstation vid gatan
växer detta fina träd
Så fram till parkeringen där Ulla bor
7 st var vi som for iväg  .. här for vi förbi
och en del andra krokvägar  ..  en lite omväg tog vi
TREVLIGT att se annan natur
Vädret var bra  .. lite för varmt 26 grader och lite mer stundtals
Fin natur  .. nu snart framme  .. där borta är ÖSTER MALMA
FRAMME
Just inne i foajén
Många uppstoppade djur  och andra både ute och inne
 Brickor och så nåt att dricka innan maten 
Vi hade tur och kom i bra tid så det blev eller var ingen kö 
men det kom en del folk sedan
Innan kaffet gick jag en liten runda .. för vi skulle fika alla tillsammans
Fint utanför .. där man kunde sitta  .. men gårdagens värme  .. inte skönt
Fikat .. dubbelkaka råkade jag få  .. så nåt som heter ÄLGLORTAR
som Gun-Britt bjöd på .. choklad med når överdrag 

Efter fikat gick vi runt och kollade Många uppstoppade djur och fåglar finns det där
och så den lilla butiken
Fanns mycket  .. men som alltid  .. tycker jag .. lite för dyrt
Djur och fåglar att köpa
Fanns så mycket  .. men priserna .. jo en del var väl ok men inte allt
Några av oss gick till Slottet och kollade
JA ja det finns HOTELL för alla
Slottet
Gick fram till en kant där .. kikade ner
Fruktträd som blommade och denna labyrint .. men egentligen ingen labyrint som så 
utan fina häckar i fin formation
Blommade fint
Fin utsikt från ett fönster
Jakttroféer fanns det mycket
Fint tak
 Att det kan finnas kvar efter så många år och se så fin ut
Efter alla trappor upp och ner så traskade jag lite före dom andra
Så fint träd .. men vad .. 
Så ser jag Restaurangen till vänster och några andra hus där vi åt
Så några får i hagen  på andra sidan vägen ner mot sjön som är där
Men fick bara med ett av 4 eller 5
Så satt vi utanför i skuggan och pratade och kollade bilder i mobilerna vår som 
vi pratade om  .. då tog jag kort på denna INFO-TAVLA
Så ville vi ha ett gruppkort .. då fick vi ta hjälp av en person
Sedan packade vi in oss i dom två bilarna och for en annan väg hem
VILKEN trevlig dag det varit .. eller timmar 
Bilen hade inbyggd GPS .. så bra .. kul att se hur man åker
Hemvägen gick lite fortare än dit .. 

På ORTVÄGEN där bor jag .. men jag åkte med ner till Brandkärrsvägen där vi gick på
FÖR jag skulle ta en sväng till ICA
På vägen dit .. detta fina träd
SEDAN tog jag skogsvägen hem
När jag var hemma hade jag varit bort i 4 timmar
MEN så trevligt det var 
Så messade jag till vännen att NU är jag hemma
så han kom efter en liten stund
Den fick jag .. nej den hade han köpt åt mig i en butik i Norrköping
FÖR Life-butiken här i stan hade slutat ta hem den
Så fick jag
En toppenfin bukett
Sedan bra slöade vi  .. han hade ju åkt från Finspång och varit hemma och kollat
sin lya innan han kom OCH vi hade inte sätts
I år -- för det hade varit lite strul med hans mage  .. den är inte helt ok men bättre
NU ska han åter till Norrköping i dag på läkarkoll och en del nya prover
MEN sedan ska vi åka bort nästa vecka några dagar
det ska bli trevligt
I dag blev det FRUKOST för två
VI skulle ha åkt en sväng .. men vi slöar i dag
och i kväll så åker han iväg  så därför tar vi det lugnt
men vi ses i början av veckan
HA DET SÅ BRA ALLA VÄNNER
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar