tisdag 2 april 2019

2 april .. dag två ..

Stambytet är inne på dag två ..
Gick upp några minuter före 7 .. Puh .. inte min tid och så tidsomställningen
PUH puh
men gått bättre än jag trodde så här långt
Lite trevligt först ..  BARA en bild kan jag väl säga

10.09  .. Men det var en stund sedan dom var där
DOM var där men vände lika fort och ut igen
MEN så skulle jag hämta dammsugaren .. fy vad det luktade 
kollade in .. ett rött sträck
Så kom dom åter .. frågade .. värmeledningen går där .. och den vill vi inte kapa av
VI kommer snart åter och bilar bort golvet 
Hoppsan .. tror jag tar stan i dag istället för i morgon 
Så jag gör mig klar och hinner med bussen lite över 12
I går fick jag hjälp av CH med att bära ut denna från GROVKÖKET till BALKONGEN
så passade vi på att kasta  framsidan till badkaret .. den hämtade vi i förrådet 
KOLLADE ut i morse  .. där ligger lite jag kastat .. det mesta har jobbarna kastat

Tittade ut när jag kom hem från stan  .. då såg jag min + några andra badrumsdörrar
min hämtade dom  i morse
Balkongen får vara lite  som den vill nu under renoveringen 
fick vrida den lilla bänken .. för att hyllan skulle få rum .. så plastade jag in den i går kväll 
MEN får rum med mina pelargoner ändå .. åt andra hållet 
lite för kallt än
13,37 .. på väg hemåt ..
VAR nere och justerade mina glasögon 
kunde inte lä
sa med dom 
HON kunde fixa det på plats .. så bra
Denna bild med vårblommor är nedanför ett stort klocktorn som står 
lite vida sidan om torget mitt i stan .. på en stor kulle
gick den vägen till bussen
ensam på bergklacken lite  nedanför klocktornet

14,23 .. gick vägen förbi Christina på hemvägen 
eller jag fick gå tillbaks en bit och in på Gruvvägen
Lynx  nosade på ett band på en jacka jag fick låna
FÖR det blåste så jag var lite frusen
Så fikade vi .. sedan gick vi ut båda  
jag med en kasse med 4 set lakan jag hade köpt
och med 3 hundar som han passar några dagar

15,45  .. hemma till en varmt hall
en fläkt och några konstiga stommar står där .. igentejpat
så jag såg inte mycket av det dom rivit
Från sovrumsdörren

Så mat måste magen ha 
skar moroten och potatisen i bitar .. kokt på 10 minuter så var maten klar
MUMS  vid  5-tiden

En beställning till mig grytlappar och disktrasor 
Kommer om några dagar
Så fina .. en bekant som virkar
HEJSAN .. för nu
NY dag i morgon
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar