onsdag 17 april 2019

2019-04-17 onsdag

Fortsätter gårdagens bloggning nu
Jag vaknade tidigt i dag  
visste att dom skulle komma och fortsätta i badrummet
än kl, 11.20 har dom inte kommit .. men det finns ju några över mig
jag bor på våning två av  sex.. och dom börjar där uppe och går nedåt
JAG klev upp  före 7 i dag också 
satte mig i tv-fåtöljen som jag brukar .. kollade bara lite i SN
 efter en stund  men nästan en timme var det .. kom det en  kontrollant
och så lade han en lapp  vid diskbänken
Vattenstopp hela dagen i dag och i morgon fram till 16,00
vi får inte en slå ut nåt i vasken
Det  blir översvämning i källaren då ..
JA  knepigt är vissa saker
I går gick jag och handlade .. el-killen höll på med byte av kontakterna

och så drogs det nya kablar överallt
där kom dom fram .. han skarvade ihop och så drog han
På hemvägen från Ica träffade jag SIXTEN
vi hade inte setts på länge
Sixten spanar och kollar på fåglarna i häcken som är där bakom
Så hem och plocka upp en del varor
NYA kontakter  och lite presenter
till KAJSA

Lila rara KAJSA   leker med en kattleksak

Bus-kort .. då blir det som det blir

Hon fick en gris av mig .. den sa knorr knorr 
inget ettrigt pipande ljud

På hemvägen
 full fart i källaren med renovering
Den skulle vara före källaren .. tog vägen om blåsippebacken hem
MEN dåligt med det blå .. CH sa och några hade sagt det på FB
var nog torra sommarens fel att det är dåligt med det blåa i år
15,35 hemma  .. golvet var fogat

Så hejsan  17,44  kom en kille  .. va sa jag .. nu .. ja sa han
övertid ,, nej då Vi kör på
Och han höll på en stund .. snyggade till vid tröskeln
borrade och skruvade upp lister vid takkanten 
FÖR taket ska liksom ligga på kakelväggen
JAG
Bytte
OCH satte upp ny skarv under fönstret
Lite för kort .. trodde jag köpt 3 meters  .. men bara 1,40 .. Så just denna ska jag byta
Eller så fixar jag en meterskarv ..
20,04 var månen på framsidan
och på baksidan 20,05  var det liten aning rosa
 SÅ lite tv kollande och sedan slocknade jag strax efter  22,00

ONSDAG nu

07,15 nyss uppstigen och skugga har sitt grepp om innergården
Jag var väldigt trött ,, satte mig i fåtöljen och somnade 
vaknade vid 10,05 .. men hade tagit på mig hörselskydden tidigare för stök och bök
i våningen över
Fixar frukost .. löser mina kryss
11,07 kollar ut 
KAN det vara duschdörrarna  .. TROR DET

NU är klockan 11 49  och jag har ont i min nacke
får det när jag sitter vid datorn för mycket 
och
så har det ju varit detta med byten av kontakterna

Gamla som är bytta
NYA som ska användas ..  en del i alla fall
Taklampan i rummet .. där fungerar det 
men i kökslampan den ska bytas

Så lappen kille var inne med i morse
Nu är det  12 grader på balkongen 
Ska nog börja skola ut dom och efter helgen är ju bordet
nån annan stans  Då börjar dom med köket
HEJ SVEJS för nu

GLAD PÅSK

H E J  D Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar