tisdag 16 april 2019

2019-04-16 Tisdag

HEJSAN i röran
Just nu lite för rörigt 
Bytte dessa i går ..
efter att el-killen varit och bytt nästan alla kontakter
kommer åter i dag och tar resten i köket 

Visste att dom skulle komma i går .. så såg det ut när jag kom hem 
var tvungen att gå ut en stund och då passade han på att vara här

JAG hade sytt klart alla haklapparna och även knapparna var på plats
så jag gick till CH och lämnade dom .. och fikade och pratade lite
tog denna på hemvägen då
Golvkille var just klar när jag gick

Får inte gå där .. ska fogas i dag

Så kontakterna    nya kablar är också dragna
men vad var detta 
den ska väl inte vara där  .. dom pratade om en datakabel 
MEn nu blir det knepigt att få dit lampan som ska sitta dikt mot taket

JA  så ser den ut  .. får göra att lite spår där i kanten
TACK och lov att kontakterna passar .. bara kökslampan som jag måste byta på

Alla kontakter låg på golvet .. så tv-en fick starta om
Datorn den startade ok som vid vilket annat elavbrott

Alla kontakterna är en aning större  .. och kontakten på kabeln är också större på 
dom nya skarvkontakterna
En upp och en ner  ..



FORTSÄTTNING följer .. DOM måste bryta strömmen och fortsätta gårdagens arbete











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar