söndag 14 april 2019

2019-04-14 Söndag

JA ha .. det händer saker 
jag hinner inte med i min takt .. eller KROPPEN säger ifrån
Det senaste .. fick hjälp i går med att tömma en del av köket
Onsdagen em
 det hände lite där i toarummet 
Röret där allt ska rinna .. kom på plats .. så en massa rör i taket
och mycket prylar använde dom
Så blev det en kartong kvar till dagen efter
Jag hade klippt till dom sista haklapparna och sytt några senare på kvällen
Så blev det 
TORSDAG
Så kom det golv i olika etapper  .. sov bort en del av dagen
under tiden hade dom pumpat in flytande cement
FATTAR inte att jag inte hade vaknat
sedan kom dom och öste rent i avloppet .. och så kom en kille och skrapade
nu skulle lutningen fixas så det blev rätt fall
Så hade dom burit in en massa kartonger och saker till badrummet
 toa vägghängd .. badrumsskåp .. del av en kakelvägg som ska vara bakom toan 
tror det .. och en del   av taket 
OCH en hel rulle med slang  det är nog till köket .. senare
JAG sydde haklappar  .. på em .. och skadade ett finger
så nu kör jag pekfingervalsen  när jag skriver
Buller utanför .. hämtade en av containrarna 
men nät på först
och batteribyte i hörapparaten .. så på plats igen
FREDAG nu
Mera saker med golvet  .. täckfärg och remsor i alla kanter och hörn och mera täckfärg
Oj vad dom jobbar med olika moment
Mäta upp remsor    måla på färgen 
Måla på fredag ha ha .. jo så blev det
Så har det varit nu hela helgen
Fint väder men blåsigt på em .. jag tog en sväng  för att avreagera mig lite
sur var jag 
För det kom en kille och skulle fixa elen ..  ville stänga av strömmen
men VAD DÅ
det skulle vi ju få veta en eller två dagar innan så vi kunde plocka undan och
TA ned ett par lampor
OCH då sa han .. att dom skåpen måste flyttas på 
NEJ  det sa inte den andra kille.. JO .. för vi måste kamma rakt på

OK sa han sedan  .. vi tar det på måndags .. TACK för det 
 DEN kontakten   för nära .. måste komma rakt på 
PUH
JAG tog en soppåse och gick ut 
MEN fy attan höll på att frysa ihjäl i blåsten och kylan
men 28 minuter blev den rundan .. 8 grader ungefär
På kvällningen blev det några haklappar 
har 6 kvar  .. ska se vad jag hinner i dag söndag
Christina frågade om vi skulle flytta skåpen och rensa i köket
INTE idag sa jag .. kan vi ta det i morgon
SÅ blev det LÖRDAG
08,45 nyss vaken .. men vad var det som var där på taket
HA ha .. en mås-stjärt  .. den vände baken till
Fint väder just då men kyligt .. 1 + då
God morgon världen med skuggan lördag morgon 
Jag hade plockat lite blommor från köket 
Vasen kom dit senare
Christina kom och vi hjälptes åt med en hel del
bla detta skåp med  bokhyllan till
Fullt i sängen och saker över allt
Köket tömdes delvis och en hel del hamnade på balkongen där hyllan från grovköket 
hade hamnat  .. där var det fullt nu med prylar
OCH så det vita hallskåpet .. där var det  mesta av kökssakerna
Kvällssolen
en till haklapp klar och plockat bort underläggen och städat lite
Efter plockandet var CH och jag till ICA så det kom hem lite mat och ögondroppar
och nu är jag fikasugen efter bloggandet
 klockan har blivit 10,36 denna söndag
Full rulle
hej svejs för denna dag
SÖNDAG nu 
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar