söndag 7 juni 2020

2020-06-07 Söndag

HEJ alla vänner ..  SÖNDAG
I går var jag med Christina  på en utflykt
Vi såg massor och åter massor av Lupiner
Hundkex och smörblommor 
Så  träffade vi katten  Lusse 
SÖT go kelig trebent
Och sin lilla katt-mynta-leksak som han fick förra
Lagade jag .. den  var lite trasig 
så gosade han en stund med den
Raraste lilla kisse jag träffat
Så hade han 5 hundkompisar
En av alla fem
Men att det  fanns 5 st där .. den märkte man inte av
Så fikade vi .. inga hundar vid bordet 
NEJ då .. dom låg på sina platser
Så lupiner .. i massor  som  jag fotade på hemvägen
Innan vi åkte fotade jag daggkåpor  med regndroppar på
REGNAT hade det gjort med besked
JA nog regnade det  .. satt i bilen en stund  innan vi gick in
SÅG denna skylt i Oxelösund där vi var först av allt i går
Hämtade några saker som vi lämnade när vi kom fram
Så trevlig skylt i det villaområdet
Radhus var det 
Men nytt i bloggen i dag
KAN inte göra bilderna större 
Svårt att hitta bilderna i min bildmapp en del finns
men dom jag skrev namn på 
Borta
NEJ
Hittade dom efter lite letade
SURFA fram bilder
NÅT NYTT
 Så fick jag garn i veckan  virkat några
och nu stoppade jag lite andra som var virkade tidigare
FÖR lagret på katthemmet var nästan slut
OCH slut tog min kattmynta
Det blev 25 stoppade av 75
Så till Arken Zoo i dag eller i morgon
INNAN vi åkte mot Kålmårdsskogen 
SÅ var jag med en granne och handlade
DÅ fick jag den fina gula häng-petunian
JAG köpte den .. eller skulle göra det
Så  fick jag den FÖR att jag var hennes förare av rullstolen
HON har ju brutet benet
Så det blev en del gjort i går
Men planterat   .. det ska göras
Ska den vara där .. eller i blomlådan
JUST nu står den på bordet
JA ha .. det får vara bra så här i dag
DET är ju nytt 
så det går inte bra
HEJ SVEJS
SÅ lite moloket
I dag är det 14 dagar sedan vännen KURT slutade sitt jordiska liv
SAKNAR han så mycket
HAN älskade att sitta på balkongen när han var här
HAN hade ingen i sin lilla etta
TACK för i dag HA EN BRA DAG
HEJ SVEJS
💗💗💗💗💗💗
VAR RÄDDA OM VARANDRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar