onsdag 10 juni 2020

2020-06-10 Onsdag

Ja ha .. Blev lite ledsen nu
Så nytt format på  på sidan 
så lägga in nytt går inte lika lätt som förut
MEN jag lär mig väl 
Ringde Södermanlands Nyheter
SN våran morgontidning
Ville sätta in en dödsannons
MEN 2500 - 3000 :- det är mycket pengar
JAG som gjort annonsen själv
PUH 
VET inte hur jag ska göra 
Blir så frustrerad på allting just nu
Vännen är borta
 och så kommer dom hit med en massa ALMANACKOR som han fått
och känslorna rinner över
JA ja   trevligt att få dom åter .. många minnen där 
från våra åtta år
Så i går kom en cykel åter .. men den frågade jag om 
Den är redan borta till en annan person
Ja där stod den  en kort stund innan det blev en
tidig kvällspromenad i går
I går cyklade jag till CITY GROSS
Står under taket .. ska snart cykla hem
KLAR med mitt handlande
Skönt att vila där i skuggan innan avfärd
12,02 nu packat och klar att trampa iväg
FÖRST över den stora parkeringen
Så  åkt utmed hela parkeringen .. förbi Max hamburgerbar
så en bit uppe på vägen innan svängen
Bergklack där .. ganska stor
Vänder mig om Lupiner där och på flera håll
Så uppe på vägen ..d en som kommer in från Stockholm 
eller Norrköping .. men den från Norrköping kommer upp lite längre fram
Så fina vallmon där 
Så trampar sakta mot hemmet
FÅR en tant framför mig
Men oj så sakta det går
MEN det gör inget .. jag har ju mina fotostopp
Så hon far iväg
Fans  flera grupper med dessa fina blåa blommor
MEN det räcker med att  visa ett kort här
Och vid korsningen svänger tanten åt andra hållet
DEN är på en stolpe på framsidan
SYND att den ska vara där .. hängt en vecka snart
Då är jag hemma 12,22   med alla fotostopp
Annars tar det en  kvart
KEPSEN kom lite fel
Bara för att jag tryckte på Foton
Finns ju flera  vägar att gå för att lägga in bilder
Massor av fina blommor  på min Petunia i år
LITE mörkare än förra året .. men så fin
OCH denna är så fin ..  med sina små fina gula blommor
Här en annan petunia ute i blomlådorna på gården
DET är många varianter av petunior av olika slag där i år
Och dahlior såg jag
Fint vid infarten
MEN blir lite ledsen 
Någon har tagit bort en del fina dahlia- blommor och kastat på marken
Hoppas det var ett tillfälligt ofog av något litet barn
JA ha
 så är det nog
I dag
Tomt i kranarna fram till 13,00 
MEN kan komma tidigare
Och vid 13,00 c.a kommer trasselsudden KAJSA
hit  och fikar med matte Christina
 NU lite lunch 
11-fikat hoppar jag över för frukosten var ganska sen i dag
Så fik  senare med trasselsudden
Hej säger Kajsa
OCH 
jag säger HEJ DÅ
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar