söndag 28 juni 2020

2020-06-28 Söndag

OJ vad tiden går 
Snart är JUNI till ända 
och i dag är det 5 veckor sedan vännen somnade in för evigt
Jobbigt men ändå skönt för hans del
Slipper ha ont
 VAD har hänt för övrigt
MÅSUNGARNA är på marken nu
OCH en död på andra sidan såg jag också
MEN hoppa eller ramla från 6 våningar
Inte lätt att vara fågel då .. ner i asfalten som var där
 Så var KISSEN ute i går
OCH han nosade och nosade och såg konfunderad ut
vad var det som luktade
JO måsungen hade varit där .. det hade jag sett
DET var nog en konstig lukt för Kissen
Månen i går kväll   .. 21,15
Buketten i går
Buketten i dag .. dom vita fick jag kasta
men en vecka och 2 dagar var dom fina
10,20 i dag blev det lite mera moln än timmen tidigare
EN skata landade nedanför balkongen
Nästa gång jag var ute på balkongen var en duva där 
I fredags for dessa ekipage förbi .. kan ha varit nån övning
Dom brukar ha det då och då .. passar på när det är tomma lägenheter
Är ju inte ute på balkongen  hela tiden
Detta var vid 11,05 .. fikarast för mig då
eller vad jag pysslade med
I fredags var det
19,28 då var det gassigt på balkongen i fredags
INTE bara då .. nästan varje kväll sista tiden
PUH
I torsdags .. då pumpade dom in lättbetong på ett golv
DOM byter ut spånet till  betong när det varit läcka eller nåt annat fel
INGA dåliga maskiner det finns
Alla dagar har ett slut 
detta tog jag i torsdags kväll
OCH med det säger jag 
HEJ SVEJS för i dag
DEN gick av .. så den fick komma in
HA DET SÅ BRA ALLA VÄNNER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar