onsdag 1 juli 2020

2020-07-01 JULI

NY månad .. JULI nu
Fint vid våran ingång till innergården .. när man kommer från stan eller
andra håll 
Samma låda som går i vinkel 

Därifrån   går in i  fjärde porten
Lådan  som jag ser från balkongen .. den är mindre än den vid
undergången eller utanför där .. Trodde jag hade kort på hela men bara
bilder på blommorna  i lite olika lägen .. men bara en del
DEN lådan är finare än den här på  innergården
Fråga mig inte vad alla heter .. för det vet jag inte
DEN blå och vita är en petunia .. det vet jag
I går vad det fika här hemma 
MED tre små gummor Vid mitt köksbord
Så trevligt så
MIN så kallade SKÖVDE-pelargon börjar blomma nu
DEN som jag fick efter min mamma för 5 år sedan
Jag är så glad att jag lyckats hålla den vid liv så länge
2018-07-07 var det så här fint och Skövdepelargonen var 
finare då än den är nu 
DAGS att städa  sopkärlen under diskbänken
Står i blöt en stund
JUST nu är vädret skapligt 
eller var för en stund sedan
DET går lite fram och åter i dag
18 grader
SKÖNT
Lagom temperatur i min smak
JA ha .. saknar en del av mina program .. ändrade lite  för det andra kostade så mycket
Så få se .. KAN byta kanaler själv ..  en del kanaler som jag inte har kan jag 
lägga in och byta ut andra .. men avvaktar lite få se
SKA kolla bättre vad jag har nu
JAG har ett TIVO-program och data och bredband  allt i ett
JA ja TEKNIKENS värld
NU fikadags .. och suttit hör en stund
DET får räcka för i dag
SKA kolla posten .. kollade ut och han var nedanför balkongen
HEJ svejs hör i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar