onsdag 8 juli 2020

2020-07-08 Onsdag

Vad har hänt nu .. det vanliga
eller inte
Jo det vanliga
Vad skedde i söndag
Ingenting tror jag  .. Grannen var nere en stund och visade en stickning
som hon gör till mig  .. men missade att ta kort på den
Måndag 
då fotade jag  jag en fågel med sina ungar
i trädet utanför köksfönstret
MEN därifrån såg jag inte boet
Grannen frågade om jag sett dom
NEJ
Så går jag  ner i trapphuset och kollar posten
Så varför vet jag inte men går ut och ställer mig på trappen en stund och kollar
Då .. då kommer fågelmamman och landar
SER då var boet är
Trodde det var högre upp än det var
Grannen bor en våning upp så hon ser den uppifrån och ner på boet
Jag fick se det underifrån  .. jag var utanför
Sprang upp och hämtade kameran
Tittade från köksfönstret .. en gren är för boet då
Där är hon med nåt i näbben
Så ut med avföringen eller på ren svenska .. skiten ska ut
OCH där ser man näbben på ungarna
Där är hon igen 
Där är en unge .. tror dom är flygfärdiga snart
Där i övre  klykan är boet 
Riktigt roligt att se
Så på eftermiddagen så får jag se en mås bada på innergården
Många pölar efter en massa regnskurar
OJ vad den plaskade runt en lång stund
Så reser den sig och vädrar vingarna
Så putsar den sig och en skata bråkar med den
Försökte nypa den i stjärten .. men fick inte med det
Skatan är där hela tiden
OJ hur ska det gå .. kissen kommer ut från sin balkong
Hukar sig och lägger sig ner
Så kan skatan få dricka lite

Katten kollar läget
och så flyger fåglarna iväg för det kommer folk
och då blir dom rädda
SÅ blir det TISDAG .. skuggor i hallen
Jag hade planerat en stadstur
Men den blev inställd på grund av blåsten .. halv storm
och innan jag var klar så  mulnade det på 
MEN det sken upp så det blev en Ica-tur
KOM hem en del .. men inte så mycket i dag .. detta
+ en del från apoteket .. det gick på drygt 600:- 
mina ögondroppar  + flera sorter
Och jag har letat efter såna där små bomullstussar
KÖPTE på COOP förut för länge sedan
Men inte fanns det 
kollat var jag  varit på olika håll
NÄ inga tussar
Men så i går strosade jag runt lite 
men där är dom ju
BORTA bland där det finns  sminknäsdukar  och tops mm 
TOPPEN 
Så på em gick jag till Christina  på en fika och kollade alla hennes
fina buketter hon fått på sin 75-årsdag
Fint på vägen dit
DEN här är ju bara såååååååå vacker
Hela buketten .. så fin
En till 
4 olika fina fick hon
VID 4-tiden kom jag hem
Då kollade jag fåglarna
Matning på g .. nu står jag på cykelstället
KOM upp lite högre då men detta kort blev suddigt 
HELA familjen björktrast
Så la dom sig till ro och jag gick upp
Tog kort på denna som sprang förbi först
Och denna sten som kommit dit sista dagen
Där var det en häck förut
ONSDAG i regn och rusk 
Men balkongen är fin 
NU är SKÖVDE-pelargonen på g
Andra sidan av balkongen
Har kastat en pelargon som inte ville sig .. den var några år
Så få se .. ska plantera några skott OM lusten infaller
förberett lite
Men det är trögt i dag 
DÅLIGT väder och Ica-turen i går
Det sitter i fibro-kroppen
Men det är som det är
Stadsturen regnade inne i dag igen
MEN det finns fler dagar 
trist bara .. för vi är tydligen inne i en regnperiod
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar