lördag 25 juli 2020

2020-07-25 lördag

HEJSAN 
Vad tiden går
I går var det 14 dagar sedan begravningen 
2 månader sedan vännen Kurts bortgång
9 veckor i morgon
MAN kan räkna på olika sätt
MEN tiden den går och jobbigt är det på olika sätt
Kila fina kyrka med sin lite udda takform
Alltid gillat den kyrkan
Sett den när man åkt förbi långt innan jag hade nån anknytning dit
NU varit där med vännen som hade sin släkt där
EN del av dom FÖR bror och syster
 finns på två olika  gravplatser i Nyköping
HAN har några syskonbarn 
VAD har hänt för övrigt 
Det gamla vanliga
Handlat .. fixat mat .. bakade en sockerkaka
MEN namnsdagarna blev lite infrusna kom annat i vägen
MEN grannen kom ner i går .. så lite fira efteråt blev det
POTATISPAJ med ost och örter
Så god
MEN jag tar nån sås jag har .. inte rostbiff .. inte min grej
BEHÖVS inget kött till GOTT ändå
I går kom grannen ner med denna fina blomma och figur 
DEN såg jag inte först
NÄR jag tog bort plasten och skulle sätta den i krukan
såg jag den
DEN är ju så fina
DET var jag sa grannen
HA ha 
Så söt gumma
Fotat lite med plattan mest på skoj för att testa lite olika saker
SOM att skriva på korten i fotoappen .. det var ju trevligt
JA just det .. flyttade tv-en bytte plats med den och  lilla triss-bordet ..
 eller vad jag ska kalla det
SÅ torkade jag av golvet runt omkring där och dammade
Men det känns i kroppen i dag
Där fick det bli kameran
FÖR det laddas lite där .. då och just nu också
Det är trevligt med text ibland på bilderna
DAGENS VÄDER 
BARA ett fel med plattan och texterna
dom är ju där .. men det går att flytta över och det gör jag ibland
Både från mobilen .. plattan och kameran för jag över bilderna till 
mappar i datorn
SÅ det finns lite att göra vad gäller korten
Som denna och hela veckan för nåt år sedan och då rundade jag en del bilder
Med denna bilden för söndagen 
 säger jag hej då
MAN kan göra mycket roligt med bilder
Men det kan inte jag
MEN texta det går bra
HEJ SVEJS
HA en bra helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar