fredag 17 juli 2020

2020-07-17 fredag

HEJSAN .. få se hur det går i dag då
Varit lite ur gängorna ett par dagar
Vet inte om jag klev fel när jag handlade i onsdags 
eller vad .. för attan så ont i höften jag haft 
så i går satt jag bara  i stolen och slöade
Löste lite kryss .. 
var på balkongen småstunder
Så såg det ut  när jag bara fotade rakt fram därifrån jag satt
KLOCKAN 10,10  såg vädret ut så här i dag fredag
En koltrast som fixade mat
lite fel avstånd men får duga
 DEN har säkert ungar som ska matas
den kom flera gånger
Bra mark för maskletning efter att det regnat lite ..  inte i går men förut
Så travar en och annan mås förbi
Så har den rosa stjärn-ögan   börjat blomma om 
dom andra där är det stillestånd nu
men pelargonerna och petuniorna
där är det blommor för fullt
Det fick bli en kvällsbild från nån vecka sedan
 så blir det inte mera i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar