lördag 4 juli 2020

2020-07-04 LÖRDAG

JA ha .. vad har hänt
DET vanliga
Lite upp och ner 
sovit dåligt
Vädrets fel ..  det också upp och ner
I dag regn .. nja i natt .. men risk för regn i dag
Så många tankar
i går var det en vecka kvar till begravningen
och i går fick jag  skjuts till  Grönborgs trädgård
Beställde gravbukett .. men oj .. När jag skulle säga vad det skulle stå på 
lappen  från vem buketten var
DÅ slog det stopp i huvudet .. fick inte fram vad jag skulle säga
JAG borde ju ha fixat det hemma  .. men det blev inte så
MEN tjejen var toppen .. fick en lapp och satte mig på en soffa dom har där
för oss som  ska välja  vilken bukett man vill ha ur en pärm
DÅ kom tårarna .. tur dom hade pappersnäsdukar där
Skulle skriva   men vad   .. tomt i huvudet
SÅ till sist fick jag ner det jag skulle  och gick till kassan igen
FY vilken pers .. det trodde jag inte att jag skulle reagera så starkt
Men men sorgen är  som den är
JOBBIG  ibland
Fixade till det och beställde ett presentkort till 
Christina som hade fyllt 75 år dagen innan
OCH hon hade fått så många andra fina buketter 
SETT bilderna på dom 
så jag frågade om hon ville ha blommor nu eller ett presentkort
DET blev ett presentkort
Så skulle vi åka och FIKA någonstans
Så då blev det INGVALDSTORP  trädgård och flera butiker där
och BARBROS kafé  som är så trevligt 
men på vägen dit blev det ÄNDEBOLS gårdsbutik
Så  tomatskålen blev full när jag kom hem 
PÅ vägen dit såg vi många vita balar på gärdena lite här och där
MEN det skuggar när man tar kort genom en bilruta och  bilen rullar på
VI kom fram .. massor av fjärilar där vid trappen upp till kaféet 
MEN dom var för snabba för min kamera
Så sätter vi oss ute
under
Detta fina stora parasoll  i ett hörn
SÅ trevligt det var 
Vrider huvudet runt och kollar ..  fin uteplats och där borta en dörr
EN butik där som jag inte sett förut
FINA TING heter den och nog var det fina ting där 
OJ OJ OJ 
OCH detta var bara ett av alla rum med saker
Ett rum med katt och hundprylar fanns det 
SÅ et trappa upp HÄSTAVDELNINGEN
den visste jag att den fanns där .. varit där förut
Så kollade bara detta huvud i trappen och vände ner igen
Fina muggar
Dockor och andra muggar och skor fanns det också 
Så gick vi ut .. där man också kan gå in   .. dessa fina katter vaktade där
Kände inte på dom men dom var nog tunga
 SÅ FINA
VILLE HA
Men nej .. tittade inte på prislappen
Så in på trädgården och kollade runt en stund 
INNAN det blev dags för hemfärd
SÅ klev jag ur bilen .. tog mina påsar med tomaterna
OCH gick och fotade måsarna som var på parkeringen
DÄR låg dom när vi kom med bilen
OJ OJ dom kan ju lätt bli påkörda
NÄR jag kom in kollade jag bilderna så blev det 
ett TV-program jag ville se vid  lite före 18,00
LEGO masters USA .. 
flera lag som tävlar med att bygga stora byggen av LEGO
SEDAN blev det en vanlig TV-kväll efter att jag åt en tunnbrödsrulle med en
KORV i som  jag värmt i mikron .. MUMS blev det
Så sängen nån gång vid 23-tiden
Så blev det lördag och frukost
MED goda tomater jag köpte i går
och en tunnbrödsmacka med skinka
Enkelt och gott
Ute hade det regnat i natt
Nu vid 12 .. 19 på solsidan .. jo den är framme lite
och 17 på skuggsidan där även solen anas
MEN tror det är regn på g .. det visar regn hela dagen på min vädersida
Satte igång en maskin tvätt nyss
Vilat lite  och så ska jag skriva klart bloggen nu
LYSSNAR på repris FRÅN SÅ MYCKET BÄTTRE
med Lill-Babs  .. Lasse Berghagen och Tomas Di LEVA
TREVLIGT att lyssna på  bakom ryggen
Så nu ska jag vila
KLOCKAN är redan 12 och lite till ..  SOV .. länge så frukosten var sen
så då blir fikat sent också .. när vet jag inte än 
HA EN BRA LÖRDAG och HELG
 Så kissen  en dag  ..  mjau mjau sa jag och han tittade på mig
Fast det är två portar bort
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar