måndag 27 juli 2020

2020-07-27 Måndag

HEJSAN .. vad har hänt
DET vanliga och ovanliga
NJA 
Jag har haft yrselattacker
TROR det beror på att  jag suttit för mycket och ny ställning med 
PLATTAN
Där är den när jag sitter i fåtöljen
MIN papperskorg får  vara litet bord då 
DEN står framför ett skåp som skulle vara i köket vid ombyggnaden
men hamnade i rummet istället för källarförrådet
DÄR är diskmaskinen nu 
På skåpet ligger mobilen
Men det blev inte bra att ha plattan där .. fel ställning då
när jag skulle ta den
JA ja lite knepigt
PAPPERSKORGEN  ganska stor .. den rymmer 15 kila hundmat
MEN se när jag hade katterna så rev den en ut allt ur dom vanliga papperskorgarna
och på den tiden hade vi ju ZOOBUTIK .. och fick gratisburkar ibland
Så då fick det bli denna .. för dom med vipplock ..
HA ha .. den fick han ju runt halsen
JA ja .. det var då det
7 år sedan dom blev änglakatter
DET var ju nu vi skulle prata om
Plattan .. det fungerar bra nu
Men det var och är fortfarande lite nytt
MEN nu har jag delvis lärt kroppen att jobba som jag vill
HAR man ont i kroppen så får man anpassa sig
VAD har hänt för övrigt
JO i lördag frågade CH om vi skulle åka till kyrkogården
DET var ju 14 dagar sedan begravningen 
OK sa jag .. så vi for till Grönborgs trädgård och köpte blommor
I SISTA MINUTEN 
för dom stängde om fem minuter
VI hann 
Så då for vi iväg .. vädret var fint då
3 mil nästan dit  .. 20 minuter 
Fotade både väder och kyrkan samtidigt
DEN FINA KILA KYRKA
Satte blommorna i vasen och fotade lite
Graven .. en familjegrav
Fin stubbe där vid vattenplatsen och där vaserna är
Så gick vi till minneslunden .. fint där
och lite nytt .. eller så kom jag inte ihåg
FÖR vid häckarna var det så runda fina stenar   och på en del satt det namnplattor
Även på stenar runt rundeln
Jag tände ett litet ljus  där och mindes alla andra som inte finns med oss
Fina blommor på rundeln
Så ett fint träd   där på väg mot bilen
Så trappan upp eller ner  till kyrkogården
Parkeringen ligger  med en mur mot kyrkogården
och en liten slänt upp en bit också
Så på väg mot hemmet
JAG SA .. nu får bönderna jobba snart
för nu börjar det mogna
 SÅ blev det söndag och jag fick min yrsel  och tog det lugnt
Men tvättade en maskin tvätt
Så vid frukosten såg jag .. det var nya hjärtan på gång
ROLIGT  när det växer
Denna fina SNÖUGGLA gladde mig när jag startade upp datorn
en stund innan frukosten
GILLAR denna fågel skarp .. den kommer fram då och då
OLIKA bilder varje morgon .. nästan
Så  vid tvåtiden kom CH på fika
hade messat I-B en trappa upp .. men inget svar
testade igen .. nä .. men så .. pep mobilen
HEJ .. har hon kommit
JA CH är här men ingen KAJSA  kom ner om du vill
Då blev vi tre små gummor så flyttade från rummet till köket
Så blev det 2 timmars prat om datorer  .. mobiler och plattor
JAG SA .. ja jag sitter ju ganska mycket så därför ville jag ha en platta
OCH nu när jag är ensam igen .. har ingen bil  så då blir jag ju mera hemma nu
KLAGAR inte på det .. men roligt ibland med utflykter
MEN utan vännen så blir det inte så
JO några små dagsturer med CH kan det bli ibland
SOM i lördags  .. trevligt
JAG fick en lite barnmössa av I-B .. Inga-Britt
hon stickar så mycket och så fina saker
DET är jag dålig på .. kan men inte mina axlar
4 juni fick jag garn från katthemmet och då var dessa 
9 blåa mjuka nystan med  
DÅ frågade jag I-B om hon ville sticka  en tröja till mitt barnbarnsbarn
JA sa hon .. och nu när hon har problem med benet och höften så 
är det perfekt att ha nåt att göra
förresten .. hon stickar eller virka jämt i alla fall 
Tröjan är klar och nu mössan .. så ska det bli sockor
KANSKE en bluffpolo i stället för en halsduk
Ja hon stickar o virkar .. kläder av olika slag
virka mormorsrutor  också .. grytlappar mm
JAG virkar mina kattmöss
ALLA har vi nåt att pyssla med
JA det var det
Så har jag problem med datorn
DEN vill uppdatera denna .. och det vill jag också
MEN det går inte .. Det finns inte det programmet säger den 
Och det värsta  är nu .. kom på i går
KAN inte hämta och kopiera mina dikter
Skulle kopiera en i går .. då kom samma ruta upp .. försökte 
 uppdatera i dag igen .. nej det finns inget program .. men jag har ju det
DOM bytte OCH programmet är betalt
SÅ nu måste jag ta hjälp av min data-Bert
Men det kostar ..
OK 
Ska göra ett test till med det nu som dom ändrade till FÅR väl mässa dom
SÅ är det med teknik i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar