lördag 1 augusti 2020

2020-08-01 Augusti nu

OJ .. redan augusti ..

Har varit några tuffa dagar 
MEST för att jag  har min fibromyalgi som bråkar med mig när det blir för mycket
Bakat en paj av bären jag plockade i måndags
Rensade i tisdag  och så dammsugit balkongen
Det är inte mitt jobb men måste göras
Det var i onsdag
Så i torsdags kom världens störtskur 
DET brakade på som bara den en kort stund
 Mina blommor fick stryk  
Pelargon-blomblad över hela balkongen
Så därför  fick jag dammsuga i går igen 
MEN då tog jag minin .. lilla handsugaren
SÅ allt strul som varit med  Microsoft
KOM på att jag kunde inte sända e-post .. skulle mejla till
MIN DATA-BERT .. nej .. så skulle jag även  hämta några av mina dikter
och kopiera och sända en till en tjej
NÄ gick inte
Så då fick jag gå in på gamla adressen COM HEM 
JO det gick .. men kunde inte svara där
TUR då att Messing finns
Så det löste sig

Undran

Nu är sommaren och hösten snart till

 ända

Jag undrar vad som med campingen nu ska hända

Vi till staden Nyköping nu hemåt ska återvända

Nästan 6 månader vi bor på campingen varje år

Men nästa år det blir åter en vår då vi här på campingen står

Vi önskar att vi om vintern skulle kunna komma hit

För med bilen vår är det inte så väldigt lång bit

Att i naturen vandra i vintrig sol och se på snö så vit

Vandra stilla och lugnt på snöig stig och kolla hit och dit

Åka till Havets källa och få ta en fika och vila

Sen åter med bilen hem till Nyköping vi bila

 

NU går det toppenbra en 15 år gammal dikt

Så i går ringde datakille och nu är allt fixat efter  nästan

en timme via server 

DET kostar lite men det får man ta

JUST det råkade gå ut på balkongen och mattan var ju våt efter allt regnande

NU går det inte alls bra

Där försvann den bilden och hittar den inte .. 

Efter dikten  så blev det dubbelt avstånd och jag får inte det åter

FÅ se nu då

EFTER allt strul så fick jag trevligt besök i går

BARNBARNSBARNET kom med mor och far

Världens goaste lilla kille på 1 år och 4 månader som ska börja på
dagis om två veckor 
Så go man kan vara då

MEN så måste man ju åka hem

HEJ då 

Så vänta en stund medans vi pratade det sista

JAG hade hjälp mamma att skriva ut lite bilder och plastat in dom

DOM ska läsa blindskrift på dagis .. fick inte riktigt kläm på varför

MEN tydligen är det bara att dom kan det
NU ska mor o far träna hemma

HUR kan man parkera så där .. var han rädd för regnet

KÖP en regnkappa till den
FÖR när jag kom från ICA kunde jag inte öppna med dörröppnaren 

FÖR handtaget på mopeden var för .. då hade jag fått sträcka mig över moppen
MEN han fick en lapp fastsatt med silvertejp ATT där får du inte parkera .. 

Ibland kommer jag även med en rullstol och ska in DÅ kan jag inte öppna med öppnaren

JA JA vissa människor tänker väl med tårna eller nåt

JA det får räcka för i dag

NYDUSCHAD

Känns skönt

 TRÅKIGT att jag inte får till radavståndet 

 Man får gå för i dag .. få se nästa gång

HEJ SVEJS go vänner

NY kisse som en granne hämtade hem för ett par dagar sedan

Lutz en Tabby

HEJ  DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar