tisdag 11 augusti 2020

2020-08-11 Tisdag

 HEJSAN ..

VAD har hänt .. det vanliga

+ att jag 

VAR till Blomsterlandet i går och köpte två cyklamen till balkongen


 Fina .. 2 för 60:-  så får dom vara där tills dom vissnar
eller blir det för kallt och dom överlever får dom komma in 
EN färgklick blev det 
OCH det lyser upp på hela balkongen
JAG är väl ingen  hejare på blommor men det funkar skapligt
Andra sidan med mitt lilla fågelbad
Pelargonerna ..  mycket som ramlar från dom blommorna
men gillar dom ändå
Månen den var uppe länge i dag
DÄR är en duva på span och månen är där över björken
MEN undrar vad den pilen pekar på 
JA ja ..kan vara vad som helst 
Lek-skole-bygget är där borta bakom träden bakom sophuset
DÄR hämtade dom lite skräp
 en del har varit nedanför min balkong länge nu
BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG
men varför ska viss skräp kastas  så där
TYCKER folket ska skärpa sig
JA det får vara så här i dag
SLÖ är jag och det blir inte riktigt som jag vill
RINGER
ingen som vill prata med mig
HA ha
dom vet att det blir jobb då
MITT kyl och frys som står snett 
JA JA denna följetong av fel
SKA väl bli bra nån gång 
eller
HEJ SVEJS
LITE lunch-timme nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar