onsdag 19 augusti 2020

2020-08-19 ONSDAG

Lill-lördag sa man förr

VARFÖR   har undrat det  många gånger .. 

Men det var väl bara för att få fira lite .. eller

Lillördag, även lillelördag eller piglördag, är en benämning för den vardag

vanligen onsdag, som förr utgjorde ledig dag för tjänstefolk och hushållsarbetare.

Så står det i Wikipedia

Så då var man ledig då med andra ord

SÅ då får jag väl vara ledig i dag

HA HA .. ledig är jag ändå när jag vill .. nuförtiden

VAD har hänt

VAR och fikade i går  och lämnade ett par tidningar

SÅ .. kom detta fram ..

LITE tidigt men en present till födelsedagen

JA ja .. ska jag fira eller inte 

BARA lite i så fall 

SÅ denna värmen för jobbig just nu om dagarna

MEN bara att göra så lite  så lite så man orkar med dagen

I dag ska dom komma från NYKÖPINGS HEM

och mäta elen  .. få se om det blir nån ordning på det  sedan

NU slår ju en säkring ut när jag kokar i vattenkokaren och kör mikron
INTE alls roligt och innan renoveringen var det inte så

SÅ nåt fel är det .. även klockan i sovrummet stanna och  ibland datorn i vardagsrummet

BLÄ med teknik

OCH TEKNIK här också .. dubbelt radavstånd
FÅR ingen ordning på det

Så ibland är det rätt .. 

EKORREN var framme i dag .. lite fel avstånd 

men den är där

OCH en massa småfåglar nedanför balkongen vid cyklarna

SÅ .. tjosan så far alla iväg när det kommer nåt som rör sig

DÄR är det mesta överblommat .. men gillar dom

DÄR brukar det vara fjärilar när det är fina dagar

GÅR förbi där till CH 

HEJ SVEJS

TROR det blir gassigt i dag också



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar