tisdag 4 augusti 2020

2020-08-04 .. tisdag

OJ vad tiden går .. redan fjärde augusti 

JAG vad har hänt .. både det ena och det andra 
I fredags var BARNBARNSBARNET här 
toppentrevligt .. så go kille 
Lördag .. då till CH på fika 
OCH så här hemma tog det lugnt 
på söndagen messade  I-B grannen   och frågade 
OM
vi kunde ta en promenad för hon ville gå ut
SÅ vid 11.00 knallade vi iväg med rullstolen
JAG styrde som vanligt när vi är ute
JAG fick bestämma vägen .. för inga backar varken ner eller upp ville jag ha
SÅ då  styrde jag vägen bort till Träffen och började kolla borta vid
BARACKERNA .. Förskolans  tillfälliga boende  efter branden i februari
SÅ förbi det andra stora bygget 
PÅ Runebergsgatan .. ser det från där vi stoppade nyss
NU har vi svängt ner på Höglundavägen
Flera hus är det 
NÄSTAN framme vid husen där 
BÅDE hon och jag har bekanta bor där i det näst sista  huset
FÖRST en buske med dessa fina gula blommor .. vet ej vad det är inte hon heller
MEN så .. oj oj vad fjärilar  .. en fjärilsbuske var det där
Jag räknade och räknade 
minst 30 st  wow .. jag som gillar dessa kryp
VILKEN buske .. så vackert och alla dessa fjärilar 
MEN vårt att se dom då jag fick backa en bit för att få med hela busken
Så en lång pergola-gång
Så flera igelkottar i sten utmed husen
Så lite skog  där en bit .. NU .. skulle vi vända eller
Skulle vi runda huset
VI försöker .. bromsade och gick nerför den vägen backen där
JO DÅ det gick bra
SÅ ringde I-B   så hennes kompis kom ut och pratade en stund
Grillplats utanför där och stort grönområde
en  inhägnad där det odlades lite också fanns det
SÅ skulle vi vidare .. och där bor min kompis
 MEN inte pratsugen med han just då
Så skulle vi vidare och tillbaks därifrån vi kom 
MEN OJ där var det ju lite mer uppåt
MEN det gick bra .. vi var ju tvungna att gå  där
SÅ framme vid bygget igen .. på andra sidan gatan  vid dom husen där
DENNA fina häck utmed det huset
EFTER 1½ timme var vi åter .. oj vad  vi gick eller jag gick
och  åkte med .. 
NU hemma på hennes balkong
NU blev det fika och stick-prat
I-B hade ju stickat detta set till mitt barnbarnsbarn
+ en mössa men den var hos mig
DÅ såg jag  tröjan kan han nog inte ha 
trots att det är till en tvååring så blir det för smått..
han är 1 år och 4 månader
men en kraftig lite krabat
SÅ efter snack i 1½ timme där så gick jag hem
VILADE åt mat och kollade tv och slöade resten av den dagen
SÅ blev det måndag 
BLÄ  vaknade 08,40 av mobilen  .. NEJ vad nu ingen ska ringa så här tidigt
SÄKERT nån knasig försäljare  eller vad
NÄ min syster från BIE utanför Katrineholm 
OK kom  fram då .. DOM hade ärenden i stan 
DET  denna krabat som kom ..  THEO 5 år
Vi pratade matte och husse och jag  .. THEO
fick Kajsas leksaker  att leka med
OCH denna musen gillade han .. jag virkade ju en stor till han
för ett tag sedan
MEN grisen .. nä den var läskig .. den sa 
nöff nöff när man trycker på den .. det gillade han inte
Efter en dryg timme så for dom iväg .. dom skulle hämta 
min systers bil  som var och fick bilrutan  lagad .. så skulle
HANDLA delar till nåt .. allt finns ju inte i 
i Katrineholm eller i Bie
DOM hade åkt i varsin bil till bilfirman 
Så jag var trött nu .. dels efter  gårdagens promenad 
och så  att vakna av en ringsignal
INTE bra för min kropp  
frukosten tog jag när dom fick fikat bullar fanns i frysen
Tinade fort
SÅ min frukost med korsord och slöande  .. blev inte som den brukade
Vilken  snabbstart det blev
SÅ  sedan  blev det bara slöande resten av måndagen
TISDAG nu
Fint  väder .. runt 20 grader 
NU är klockan 08.31 .. bloggen klar
VAKNADE för tidigt i dag .. men lade mig tidigt i går kväll
JA ja ..d et ena ger det andra
HEJ SVEJS
HEJ DÅ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar