onsdag 26 augusti 2020

2020-08-26 ONSDAG

 MITT I VECKAN

ONSDAG 

VAD

det gamla vanliga 

MEN fikabesök i går och LILLA KAJSA var med TREVLIGT

OCH hon fick sitt fika ett ben .. inte en massa männsiskogodis där inte

Så pratade vi om allt möjligt  som man gör eller inte gör

VAD som händer och sker 

TVÄTTADE i går .. diskar i dag .. det gör Inga maskinen

Kissen två portar bort har fått kattungar 

DOM var utanför i måndags så söta små liv

 

SÅ söt man kan vara då 
Kissen klättrade på staketet och kollade sina små liv
3 eller kanske var dom fyra
Tre såg jag säkert ..

Så söta dom är och egen ingång till den markliggande balkongen

eller kallas det altan då 

VET INTE för det är ju en balkong men i markplan  

SVÅR FRÅGA eller hur ska man tolka det

Försökte klättra .. men gick inte så bra

JAG gissar på  att dom är runt 6 veckor eller däromkring

Så är det mycket humlor ute vid rundeln

Men svår-fotade   men lyckades skapligt med några
I kärleksörten var dom också

Vad den blåa växten heter vet jag ej

Finns i två rundlar  på innergården

I dag fångade jag skatan  och vädret som är som det är

GRÅTT och trist

OCH när vädret är  grått är min kropp lite på noll 

FIBRON och jag blir osams då  mer än vanligt

TVÄTTA De i går  i dag går diskmaskinen 

Kanske en maskin tvätt till i dag 
MEN virkar och tar det lugnt för övrigt

I går kväll la jag in denna bilden  på FB då skriver jag på bilderna ibland

Dessa + 5 till med dessa färger  har det blivit innan det röda nystandet tog slut

 Men bara fortsätta på nåt annat

HA en bra dag 

HEJ SVEJS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar