fredag 28 augusti 2020

2020-08-28 FREDAG

 TREVLIG HELG .. börjar jag med att säga  i dag

För övrigt

SOM vanligt.. nja .. varit lite yr .. blir det ibland 

DET ÄR den där dumma FIBRON  som bråkar med mig

FIBROMYALGI heter det  .. en reumatisk sjukdom som sitter i  musklerna
OCH att musklerna kan göra så ont ibland .. det kan man inte tro 

ÄVEN hela kroppen är ont i 

OCH när jag gör lite extra .. bara som att tvätta och så hänga

HAR en maskin i grovköket .. för bära tvätt upp och ner till en tvättstuga  .. 

nej tack

EN maskin .. inte mycket men det kan räcka för att den dagen ska var förstörd
ATT planera saker och ting .. det går inte
MEN IBLAND MÅSTE MAN GÖRA DET

GNÄLLER INTE  .. DET bara är så 

Reumatism  gör ont det sitter i lederna som förvrids av värk

HÄR  är det musklerna  som   krampar liksom 

FINNS i släkten
VILKET som är värst  .. reumatismen som min dotter har eller 

FIBROMYALGIN som jag och min syster har

TRÖTTHETEN är det värsta  .. vissa dagar sover jag bort

INTE alla som förstår  att man har ont .. det syns ju inte utanpå

ATT gå och handla .. även om jag får bil-åka  så kan jag sova bort några timmar

INTE roligt alla gånger med det bara är så 

EN bild på det onda som jag har

JA så är det .. alla har vi våra olika bekymmer

GRANNEN som har sitt brutna ben som hon bröt upp för ett par veckor sedan
HON kan knappt gå nu .. 

JAG LIDER MED HENNE

Vi tar nåt roligare nu

EN av mina rosa pelargoner på balkongen

Vädret i morse .. nu inte lika många moln

OCH den sjunger på sista versen liksom dom andra petuniorna 

DEN mörka den har ledsnat .. den klippte jag ner förra veckan

DEN blå hänger kvar än .. men solvändorna har jag kastat 

men det kom dit två cyklamen i stället förra veckan

I går var kissen ute på KISSRUNDA kan jag tro 

den fick hoppa över staketet .. tror husse har satt för hålet .. så inte dom små kan smita ut där

DET här är grannens solrosor .. hon tyckte jag skulle ta dom för hon är på ..  

avlastning borta ett tag då det är så jobbigt nu med hennes ben .. 

Häromnatten kunde hon inte vända sig för att det gör så ont och benet låser sig

 SÅ nu ska hon vara borta och få hjälp  några veckor
OCH där får man inte ha levande blommor 

OCH hon fyllde år  förra helgen och fick dom av mig

SÅ när vi pratade dagen innan så sa hon .. ta ner dom till dig
OK sa jag .. dom är ju så fina

SÄGER HEJ SVEJS   nu med en massa tassar

Lite färgglada  .. HA EN TREVLIG HELG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar