söndag 16 augusti 2020

2020-08-16 SÖNDAG

 HEJSAN

VAD ska ske i dag .. ingenting 

jo lite ska det väl bli .. kan inte bara sitta

Kryssar lite  .. virkar lite

DET har blivit lite nya sista veckan

 Virkat lite  och det var skugga på fotpallen

Så det där med mat till gamla .. det är ju bedrövligt på en del håll

SÅG  ett inlägg från en bekant .. Soppa med två potatisar

VILKEN soppa sedan .. blask i mitt tycke

DÅ tänkte jag .. inte fått mat genom hemtjänsten 

MEN i går fick jag .. eller jag ville inte kasta

Så jag fick ÄTA upp grannens mat 

KÖTTFÄRSBIFF i går

NÅT med FISK i dag


SÅ i dag ska jag äta fisk av nåt slag
Mycket mat .. 4 potatisar .. men jag tog bara en
så lite Ananas till efterrätt .. SMÅ Bitar 
JAG vet att det är samma mat som man kan äta där om jag går dit
MEN nu UNDER CORONAN har en del haft stängt för allmänheten
Så då blir det som det blir
MEN MATEN HÄR  är inget fel på
SETT mat från tre olika håll

SÅ VARFÖR andra ställen - städer ska ha så dåligt .. det förstår jag inte
ELLER så tror dom att dom äldre inte ska klaga

DET kanske dom inte gör för dom orkar inte
UTAN det blir nån släkting

I DETTA fall är det en person som hamnat där för hon har brutit ett ben

och behöver hjälp för den skull

INTE 70 år än

SÅ OLIKA DET KAN VARA

NU TILL VÄRMEN .. fy attan 35 nyss vid sovrummet

solsidan
SKUGGSIDAN .. balkongen 25 grader

JA ja .. ska man klaga .. hjälper inte på värmen men jobbigt är det


MATEN .. kanske hjälper .. STACKARS personer

SOM inte kan eller orkar klaga

JA DET ÄR SOM DET ÄR
DAGENS väder vid 09.00 denna söndag

EN sädesärla nästa rakt under balkongen 

DET får vara bra så för i dag

HEJ SVEJS GO VÄNNER

FORTFARANDE får jag ingen ordning på radavstånden 

MEN hörde av en bekant att dom jobbar på det

TUR jag slipper äta dessa 
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar