lördag 13 juni 2020

2020-06-13 LÖRDAG

Hallå  kära vänner
Ja ha .. få se om det går bättre nu med den nya sidan
Känns bättre efter ett par gånger
Vad har hänt
DET gamla vanliga 
POSTADE alla kattmössen i torsdag
DÅ blev det en liten tur till ICA
Gick förbi HSB-husen  och fotade den fina pionen där
Jag är ju alltid lite smågrinig på morgonen innan jag och kroppen kommer igång
MEN då tjurade även ägget
Ha ha .. kunde inte låta bli att fota det
DAGEN gick i sin vanliga takt  och på kvällen blev den en fin himmel en stund
Så blev det fredags morgon och petunian lyste upp min morgon
Så fin den är 
Morgonen lyste med solen och molnen och skuggan som är så dags på dagen
SOLEN kommer fram till balkongen vid 2-tiden
PÅ förmiddagen efter frukosten och en del morgonbestyr
SKULLE kolla om posten var på G .. och det var den
MEN fick syn på ekorren
OCH vill påstå att jag lyckades fånga han riktigt bra
Så söt den är
OCH post fick jag 
Räkningen på mina hörgrejor jag beställde förra veckan och som kom
häromdagen
Så kajorna plockar gräs .. ska väl bättra på sina bon
SÅG tidigare att STARUNGARNA är ute
men fel avstånd för bra kort
Så en mås seglade runt och det kortet blev ju hyfsat
INTE lätt att fånga dom
Så blev det lördag
GOD MORGON VÄRLDEN skrev jag på  FB
och visade detta kort
JAG gillar skatorna
OCH fångade en riktigt bra i går kväll 
I morse förutom väderbilden tog jag kort på 
alla mina blommor .. inte riktigt
 denna hörnan
Petuniorna är så fina i år
NYA alla  .. den blå är mörkare än förra året
Räknade till 38 blommor på den
2+ på den mörka i hörnet vid fågelbadet
Så dom nya pelargonerna 
+ några till och dom gamla från förra året i andra änden av balkongen
SÅ några stjärnögor
FULLT nu 
KAN väl fylla på lite till .. men vill inte
DEN gula är så fin .. fick av grannen för att jag körde rullstolen
Skulle ha tagit en runda i dag men min kropp sa ifrån
OCH så blåser det för mycket
JA ja så är det
ATT PLANERA  går inte alltid som jag vill 
för kroppen vill inte
I
MORGON 
ÄR
DET
TRE
VECKOR 
sedan vännen slutade sina dagar
SÅ jobbigt emellanåt
Tårar ibland 
ENSAMHETEN
 jobbigt även om jag var mycket ensam innan också
SJUKDOM
HATAR DEN
VAR RÄDDA OM VARANDRA

Hej SVEJS FÖR I DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar