tisdag 16 juni 2020

2020-06-16 tisdag

HEJSAN 
Regnat i natt och på morgonen
Så kom en skur vid 12.tiden
Äntligen  i dag  fick vi en bänk på vår del av gräsplanen
DEN var där förut .. 2 då
Men så var det några som tydligen hade fest ute
och ville ha båda
MEN bära tillbaks gick inte
MEN i morse var det en där
JAG hade ringt kontoret förra vecka
NEJ .. vi ska se .. fick jag till svar
Grannen pratade med dom  om bänken  i igår när dom klippte häckarna
Kanske det  tog skruv .. för gå långt med kryckor är inte trevligt
HA ha ..  så kan det vara
For förbi en grönklädd man i fart
Hann få baken på han och grönt var allt
cykel .. kläder .. ryggsäck 
Så dagens mås
Mina tre olika petunior
MEN den blåa .. där var det en enfärgad  också
Dom andra skiftar i olika blått med vitt i
Så stjärnöga och petuniorna igen
DEN blåa den blommar   med sådan mängd blommor så jag kan inte ens räkna dom
Fick rabarber  av grannen 
Så i går blev det en paj
Så hemmagjord sås 
För finns det inte klar och jag hade grädde och vatten
Då fixade jag det själv
Rutiga kokboken enkelt recept
Men som sagt .. grädde och vatten så det blev som mjölk
Lite nya möss har det blivit
DÄR kom den bilden fram 
Mums så gott det blev
Förmiddagsfika
bakade muffins i söndags eller var det i lördags
Så kom grannen ner på fika
.. just det
DET var ju då vi tog en promenad med RULLSTOLEN innan fikat
INTE lätt att hålla reda på allt som händer
Och det här 
är det en katt eller en hund
Fundera på det en stund tills nästa gång jag skriver
HA det så bra go vänner
MIDSOMMAR snart
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar