tisdag 2 juni 2020

2020-06-02 Juni nu

OJ oj vad tiden går .. sommarmånad
Förra sommarens petunia 
I år har jag en lite mörkare variant och en svart-lila med vita kanter
FÅ se om jag blir lika nöjd .. just nu har den tappat dom knopparna som var
när jag köpte den
Den mörkaste jag har haft

Den i år är lite mörkare än förra året
FÖR ÖVRIGT 
vad har hänt
JAG SAKNAR MIN VÄN SÅ MYCKET
Men glad att han slipper ha ont
I går blev det en tur till stan 
först efter lite letande  
hittade en av  vännens bästa kompis 
OCH han var hos honom veckan innan
JA ha .. hur tusan ska jag få fatt i han
Danne och en  gata  där han bor
INTE lätt
KOM på att jag för några år sedan åt man med  han och min vän
Letade efter ett kort
OJ längre än jag trodde att det var 
i september 2012 åt vi mat på Annas
OCH som tur var i oturen så står det inte bara Danne
under det kortet
UTAN hela hans namn
DÅ så .. leta lite till
OCH jag hittade han
SÅ  då gör jag ett litet kollage med bilder 
och min egna dödsannons
SOM jag gjort för jag ville se hur det skulle se ut med en speciell bild
OCH när jag kom fram till Danne i går vid lunchtiden
Hemma som tur var
Så fick han detta brev och vi pratade en dryg halvtimme
Så glad i sorgen han blev att han fått reda på vad som hänt
Att ha vänner som inte andra vet om .. kan vara svårt
Men jag löste det med hjälp av en  nästan 8 år gammal bild och
att jag skrivit namnet under den
IBLAND  ångrar jag att jag inte skrivit fler namn eller orter under bilderna
JA ja det problemet löste sig enklare än jag trodde
SÅ ner på stan
Där gick jag förbi

Vände mig om

och tar kort på huset där han bor
GLAD i sorgen att det är som det är

Danne hade varit hos vännen förrförra veckan med 
med en pizza .. som vännen varit sugen på 
men den åt jag upp det mesta av  efter mitt besök där den dagen
Så när vi pratade sa DANNE 
jag undrar hur det skulle gå men han efter mitt besök då
HAN var sig inte lik nu
NEJ att gå ner mer än 20 kg på kort tid sätter sina spår
och sjukdomen också
Så går jag vidare och kommer ner på stan
GÅR Storgatan fram en bit  bort till FONUS
BLÄ stängt på grund av begravning
Öppnar på eftermiddagen
JAHA
går tillbaka samma väg en bit och tar av en bit in på 
Stockholmsvägen och blomsterhandeln där
MEN hon hade inga uppgifter än om den begravningen
Lite för tidigt sa hon 
Begravningarna sker runt en månad efter dödsfallet
SÅ JAG TRAVAR HEMÅT
möter en bekant  .. nej så tråkigt sa han när
JAG berättade om det som hänt
VI hade setts några gånger på ett sommarkafé och loppis ute på landet
Så hemåt .. in till CH och talade om vad som var nu hur dagen hade gått
TRÖTT var jag kom hem åt lite sedan sov jag  över två timmar
JA JA KROPPEN och jag var osams men jag mår ändå bra i dag
tisdag 
en vecka och två dagar efter  tråkigheten

på stan

Hemvägen .. den tröga Stockholmsbacken 
KASTANJETRÄDET
i full blom

Skuggor

Katt på hett plåttak har man hört talas om 
men så här kan en  platta  bli på en spis med häll på med tiden
En dam som dansar
Snart hemma

Sophuset  .. ny parkeringsautomat på g att installeras
Den gamla röda har varit borta några dagar
DÅ kom jag på och det sa grannen
DET är nytt bolag nu som sköter detta

DAGENS fågel i dag tisdag
och vädret .. 16 då  på skuggsidan
och 23 på solsidan
MED det  får det räcka i dag

JA ja go vänner 
SORG är sorg  men på olika sätt för olika personer
Jag tar dagen som den kommer nu
Gör det jag orkar eller vill
NU bloggat och ska ta en fika och en bit banankaka jag bakade i söndags


HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar