fredag 29 maj 2020

2020-05-29 Fredag

HEJ .. 
LITE om min vän  och  hur vi hade det
NU  går en dag i taget 

SAKNAR MIN VÄN
Men vet nu att han inte har ont
OCH slapp lida i några månader med sin onda mage
FALLET gjorde ju att han fick sluta lite tidigare
UTAN SMÄRTA  dom sista timmarna
KRAM KRAM KRAM 
Älskade KURT
VILA nu i frid och ro 
ÅTTA år och 14 dagar fick vi
förutan några år i vår ungdom
DÅ som ungdomskamrater
VI  bodde båda då i JÖNÅKER
jag hos min moster och din moster bodde granne med henne
Så pingis  vid macken där ungdomarna samlades då 
Så kom vi ifrån varandra
SEDAN har vi setts i olika sammanhang 
under alla dessa 57 år
NÄR jag skilde mig 1981  
Så av någon anledning så köpte jag en soffa av dig
SEDAN sågs vi då och då på OK   som i dag heter OK Q8
Mina arbetskamrater var dina bästa kompisar
Trist att en av dom vännerna gick bort i en olycka
 VI hade vårat liv på olika håll
SISTA åren hade jag  husvagnen
Så efter att min dåvarande sambo gick bort för 14 år sedan
SÅ var livet trist .. aldrig mer någon man
Innan jag sprang på dig vid PROSTEN PHILS GÅRD
vid ALLA HELGONS KYRKA
Deras SOMMAR-KAFÉ
 där du då fika med en kompis
och sa .. ATT Du kände mig
SEDAN pratade vi en stund och så blev vi ett udda särbo-par
OCH så roligt vi hade på våra resor som vi åkte på först med 
ENGSTRANDS BUSS
FAGERÅS påskliljorna där
SÅ en del annat
HJALMARS REVY har vi sett många gånger
Så senaste åren .. bilresa som du ordnade
Norrtälje-trakten ett år
så för två år sedan
DALARNA på våren  .. Vänersborg  på hösten
SÅ skulle vi åka till TALLINN i december
DEN resan fick vi avboka för du mådde inte bra
och i början av November blev det en väldigt stor operation i UPPSALA 
SEDAN dess  blev inte ditt liv sig likt
DU hade ont i din mage
Så i LÖRDAGS den 23 åkte du till AKUTEN
då mådde du sämre och ville veta vad det var för fel
 SÅ ringer jag söndags morgon utan att få svar
DU ville ha din rakapparat hade du sagt på lördagen när du ringde och sa att
du blev inlagd
EN röntgen hade bekräftat att  din cancer hade spridit sig
SÅ blir det en fallolycka där du ramlar så illa och slår dig så du blir medvetslös
DET får jag veta när jag ringer avdelningen
Sköterskan som jag pratar med  talar om hur illa det är
TROTS besöksförbud får jag komma upp
SÅ jag sitter några timmar hos dig 
Klappar din kind utan någon reaktion
 Tänkte då .. två dagar kvar för fallet .. eller två månader för cancern 
Så jag cyklar hem 
Jag cyklar hem  ..  har hantverkare på morgon som
JAG vill prata med
OCH jag har min FIBROMYALGI  så jag är trött i kroppen
MÅSTE FÅ SOVA så jag orkar hälsa på dig  senare
MEN det blir inget senare
kl 18,00 en minut i ringer doktorn
OCH jag får det hemskaste besked man kan få 
 DITT liv har nu fått frid du slipper ha ont
Sista timmarna visste du ingenting 
VET inte om du kände min närvara eller inte
NU så här efteråt är jag ändå glad för dessa sista timmar
FARVÄL min älskade vän 
VÅRA åtta år kan ingen ta ifrån oss
KRAM
UTANFÖR hemma hos dig nu i våras
TÅGEN for förbi då och då
FÖRST när vi sågs hemma hos dig var det lite jobbigt
SEDAN vande man sig 
Sista timmarna   utsikten från våning 9 där du låg
En av alla buketter jag fått av dig .. med eller utan bud
En skogspromenad i området
VID Magnoliaparken och det lilla vattenfallet där 
En av dom tidigare bilderna jag tog på  min vän 
HAN pekar där .. NÅGON hade släpp några fiskar  där i den dammen
Vi sa båda två då .. dom är ju för stora för att vara där
NU tar jag farväl FRÅN min vän
Men minnena finns kvar .. och kort finns att kolla på
 Kanske det kommer mer någon gång
När tankarna inte svider för mycket
JUST nu lite tufft 
Det tråkiga hände i söndags kväll
NU fredag 
I morgon PINGSTAFTON
Jag gör som jag brukar
TAR dagen som den kommer
HEJ DÅ ALLA VÄNNER
TA hand om varandra 
BILD från gårdagen hemfärd .. jag går en extra runda då
Ska försöka fixa till det sista på balkongen
Köpte lite nya pelargoner i går
HEJ DÅ
Bamsekramar står det under denna bild
SÅ bamsekramar till er alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar