onsdag 13 maj 2020

2020-05-13 onsdag

Oj oj .. inte vitt på backen här
MEN det kom ner snö och snöblandat är det
Blåser attans så mycket  och bara 2,1 grader 
Buuuuuuuuuuurr
buuuuuuuurr
buuuuurr
Ja ja detta väder som man inte kan styra över
I måndags  ..  fick vänta på tåget
pling pling hörde jag
Medans det for förbi 
OCH där i ett fönster på  kanter bor vännen
JAG hade varit där en sväng
OTUR hade han haft .. ramlat och slagit i höften 
REJÄLT 
Tur inget var brutet
NU går han med kryckor .. MEN kan knappt gå
Inte det ena så det andra
JA ja
OCH i dag .. skulle dit .. men snöblandat regn och 2 + drygt 
FÅ se hur det blir
FINT träd utanför gamla Försäkringskassans hus
DOM flyttade ju efter evigheter som dom huserat där
DETTA är gaveln på huset
Fixade mat i tisdags -- lite till mig lite till vännen 
och lite till frysen .. BRA att ha 
Bön-Gulasch  
MEN kom inte ner i går för jag var så trött 
ÄNTLIGEN 
efter över ett år med containrar  och baracker 
så är dom flesta borta nu
LITE städat där utanför 
Så har det sett ut sedan  sedan förra året
Lastbilarna som kom och hämtade och lämnade 
DEN som står tom där då den är kvar på plats utanför än
MEN allt annat är borta
men en del  material finns utanför  lite här o där
LITE omplantering i går
Klövern .. planterade om den stora för några veckor sedan
DÅ ramlade en liten liten korv med ett blad på
DEN satte jag i den vita krukan
OJ vad den har växt
HJÄRTAN på snöret .. fick en liten  reva av CH
allt som var kvar i hennes kruka
DEN flyttade jag på i går

DEN hade också växt lite
NU är den ensam och hjärte-snöret också
KLÖVERN den växer och frodas

Så såg den ut för nån månad sedan
Köpte den förra året och den har varit inne
men kan vara ute på sommaren
DEN har sin plats på köksbordet
Så rensas det i lekparken 
Skrapar upp sanden och kör bort en del skräp
Måsarna travar runt utanför då och då
FÖR det mesta är det lugnt .. men så får nån för sig att mata
OJ då blir det liv i luckan

 SOM i söndag .. oj vilket liv en kort stund
Hade lite mjölk över så i går blev det pannkaka 
men den med havregryn i
MUMS
det är meningen att jag ska till vännen med  lite
MEN få se vad vädret säger 
JUST nu inte alls roligt
Ja ja så får jag se vad det blir i dag då
SNÖ och regn  och kyla 
INGET
FÖR min kropp
MEN ibland måste jag ut även om jag inte vill
HA det go vänner 
KAJSA åker bil
till och från hemmet och  så har hon varit på 
hundkurs också
LÅNAT bilden av MATTE
HEJ SVEJS
Snöa inte bort eller blås bort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar