tisdag 26 maj 2020

2020-05-26 tisdag

Tufft i dag 
EN SORGENS DAG
Det  blev det i söndags kväll
Vännen var på lasarettet .. åkte dit i lördags med sin onda mage
Röntgade honom
HAN ringde mig och sa .. JAG blir kvar
Nåt med nån sträckning fattade jag .. men nu vet jag att
Jag hade hört fel
MEN jag skulle åka upp på söndagen med hans rakapparat
och ringde innan .. INGET svar
Han ringer inte åter som han brukar
JAG ringer upp
DET har varit en fallolycka där han ramlat och slagit sig illa
han är medvetslös .. svår blödning i hjärnan .. 
slog i bakhuvudet hårt i fallet
Ingen vet exakt hur han var till eller ifrån toan
ALLTSÅ .. medvetslös
JAG får komma upp .. cyklar dit
ringer min  CH först
Fallet gör att han kanske har två dagar kvar
cancern var sämre .. två månader kvar 
SÅ NU var det inte mycket att göra
BARA ATT VÄNTA
jag satt där ..  klappade hans kind .. pratade med han
Utan någon reaktion
MEN vad gör man
Så vid 4-tiden åker jag hem .. hungrig
ok fanns så jag kunnat äta nåt där
MEN vänta kanske två dagar och hantverkare på  måndag morgon
En granne kommer ner .. när jag kommer hem
Hade messat henne 
ÅKTE förbi CH på hemvägen 
SÅ vid 18,00 ringer dom mig
NU finns inte vännen mer
VAD jag sa till doktorn .. håller jag för mig själv

Kollar ut då och då
UTSIKTEN från våning 9  där han låg
Grannen och jag pratade .. men hon hade besök som skulle komma
JAG ringer Christina så hon kommer
Sedan ÅKER jag ner till lägenheten och rensar ut det som kan bli dålig lukt av
och diskar så det ser fint ut
VET ju inte när någon kommer  och tar hand om hans saker
JAG får ju inte vara där nu .. inte anhörig på det viset 
Stannar på hemvägen och pratar med CH innan jag cyklar sista biten hem
SOV  det blev en jobbig natt
JAG gick upp tidigare än vanligt 
Hantverkaren kom klockan 9 som var sagt
Han plockade bort mina magneter och lade dom på bänken där
NU skulle äntligen kylskåpet komma på  rätt köl
ha ha .. det stod rakt upp men ändå snett
NU fixade han det

Står bra nu
Så där  sågade han av bänkskivan 
DEN var för lång .. nej då inte alls
Men den gick över elementet 
DET gjorde den förut med det gamla också
men där satt termostaten på andra sidan
OCH nu .. blev det så att elementet kände fel ..  så det ville inte värma 
som det skulle .. OCH kille var snäll och fixade skivan
JAG hade testat med skivan i olika lägen innan
SÅ nu skulle 10 cm kapas 
TOPPEN .. inte hans jobb egentligen .. men  inte mitt fel att termostaten 
sitter olika på gamla och nya och helt olika typer av RADIATORER 
som det heter .. 

Så bra det blev

OCH där också
och dekorationerna är åter på plats

DAGENS knä .. ont nja men irriterat 

HADE städtjejen här i går .. då brukar jag ta en sväng ibland
MEN just då regnade det
MEN Halv 6 gick jag iväg .. och borta vid Förskolebygget
mellan TRÄFFEN = FOLKETS PARK och badet
var denna busskur .. VET inte om jag snurrat till det 
MEN kan inte komma på att den varit där förut
JA ja .. kan väl missa saker ibland .. men tror inte det
SÅ får jag mess .. min syster ringer  om en stund
VÄNTA en ½-timme för jag är ute
JAG måste prata med högtalaren på för att höra
Så då undviker jag att prata bland folk eller ute
SOPRUNDAN  .. blev en dryg kvar  istället för en ½-timme
Bättre än inget
Så kommer jag hem
OKÄNT NUMMER .. svarar ändå
Vännens systerdotter ringde .. Jag hade ju lagt en lapp
på vännen köksbord 
SÅ nu kommer hon och hämtar hans nyckel som jag hade
OK så ringer min syster
SNÄLLA sa jag .. ring i morgon
KLARAR inte mera jobbigt just nu
FÖR då hade  systerdottern och jag prata en del om vännen
och diverse saker
PRATA OM SNURRIGT i huvudet efter en dag med
hantverkare .. städning  återplock i köket
OCH sovit dåligt
Så en massa prat om vännen med systerdottern 
SORGEN sitter i både kropp och skäl nu
Blommar fint nu .. paradisträdet
Syrenen

och när jag var där ute så svävade  det runt en massa fåglar högt där uppe i det blå
VAD .. dålig bild 
svårt med zoomen när det var så där högt upp

Så ser jag nåt som rör sig bland några buskar borta 
på gräsmattan innan lekparken
Zoomar in .. två måsar som bockar upp och ner
UNDRAR .. vad dom gör
kan det vara nåt ätbart .. därför bockar dom sig
NU tvättar jag min vinröda tröja
FÖR den fäller tussar från avigan
linnet var alldeles rödprickigt 
Skakar va båda på balkongen så gott det går
Tvättar tröjan och lite mörka strumpor

Den är så toppenskön .. men oj vad den fäller från undersidan
JA ja .. får väl tvätta den vit-beigea  innan jag använder den

DÄR ska det bli en stor blomlåda
Häcken borta
HEJ DÅ .. elvafika på g snart
uppe tidigt i dag så sugen nu
HEJ då med dagens fågel
HEJ DÅ OCH VAR RÄDDA OM VARANDRA
I
MORGON ÄR EN ANNAN DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar