söndag 24 maj 2020

2020-05-24 söndag

Hejsan .. fullt upp denna vecka
Handlat lagat mat .. cyklat till vännen varje dag 
så till stan och köpt nya tröjor 
OCH sovit lediga tider
Fibron och jag blir lite osams ibland 
men det har ändå gått bra 
REGN och blåst då och då
Blommar fint utanför .. torsdags .. från balkongen 
Var till ICA .. då blev det en vurpa igen
Knät fick stryk denna gången
SVED då som attans .. nu vet jag hur barnen känner sig med skrapsår på sina knän
MEN nu vet jag också vad dom är fel
JAG har för tungt i cykelkorgen fram
VAR och kollade på en ny cykel i fredags med lågt insteg 
nästan 10,000 .. nej  inte så mycket pengar på en ny cykel när jag har en bra
MEN jag fick lära mig en hel del av cykelkillen
Så jag fixade i ordning  min korg till pakethållaren
DET ska man använda för tyngre saker och bara lätta saker där framme
FÖRSTÅR det nu .. för när jag har ramlat
Tappar balansen när jag stannar .. då ramlar både jag och cykeln 
Båda gångerna fullt där framme 
Men i lördags med korgen där bak 
INGET svajande alls när jag stannade
DET har varit då det blir liksom överbalans  och så ramlar jag
 
Innan det handlandet till ICA med korgen där bak 
Stadsturen med köp av nya tröjor 
efter att jag pratat med cykelkillen
KORT eller lång ärm .. TRODDE det var kort på båda
SÅG den vita och tog den .. den vinröda ville jag också ha
tog den .. kollade storleken
Betalade i kassan .. hade bonuskupong och så var det 30% 
SÅ när jag kom hem och lade upp dom på bänken och kollade dom  tunnare
då såg jag felet
MEN fel .. jag behöll den 
MEN gillar tröjor med trekvartsärm 
Fina fåglar i stan på hemvägen
GICK då för lite ont i knät när jag böjde för mycket på det 
Skrap mot byxbenet då
Så  i lördags blev den där  vurpan på väg hem från ICA 
och  det   var fullt i främre korgen då
Men i lördags då  cyklade jag dit igen
MED min nya korg där bak
HADE bankärenden
KOM hem innan regnet kom

HADE just plockat upp varorna .. ringde vännen
 JUST då  börjar det regna lite mera
HAN skulle till AKUTEN för magen krånglade 
MEN jag har ju ditt kort sa jag 
FÖR jag hade tagit ut lite pengar till han
JAG kommer hade en halvtimme på mig
Cyklar dit på en knapp kvart så inga problem
DIT blev det regn men inte nåt massor då
Hjälper han lite .. vi fixar så han kommer iväg
OCH av nån anledning så ger jag han mitt körkort
TRODDE det var hans
DET ser han när han ska betala taxin och tar fram sitt kort
MEN oj .. vilken tur att han såg det
Så åker taxin iväg
och jag cyklar hem 
NU regnar det lite mera .. men inte jättemycket
Men blöt blir jag .. tur jag hade den jackan jag hade
DET blir fika hos CH på hemvägen
Jag kommer dit med blöta kläder och  jag är lite sur
MEN det bara är så när jag ska vara ute i detta väder
Så ringde vännen på kvällen 
KAN blir kvar några dagar .. det ska tas en massa prover 
Men nu mådde han lite bättre .. fått några piller
Tunna sommartröjor
JAG hade PROVAT tröjorna  jag köpt .. lite för kyliga dagar 

JAG SKA TALA OM ATT  JAG TROR JAG BLANDAT IHOP 
DAGARNA NÄR JAG VAR HIT ELLER  DIT
MEN i går var det ICA först och så till vännen som nu 
är på lasarettet
SKA DIT I DAG 
han ville ha ett par saker
SÅ få se hur det blir med vädret runt tvåtiden
BESÖKSTIDEN börjar 14,00 
JA ja så kan det bli 
VET att många hatar dessa fåglar .. men jag gillar dom
BARA en bild vid ån vid Fors 
MISSADE sädesärlan som satt på en sten där 
Men ändå en mysig bild
HEJ SVEJS för i dag
Årets Petunia 
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar