torsdag 14 maj 2020

2020-05-14 torsdag

HEJSAN
Vad har hänt
JO det blev en promenad i går i snö och blåst och blask och 2+
Fy attan  vilket busväder
MEN ibland måste man ut ändå
BARA så fel väder den 13 maj ..
Var till vännen.. handlade  .. GICK i busvädret .. CYKLA är värre då
TILL ICA .. och sedan till han
Lite fix och diskade  .. lite svårt med kryckorna har han
MEN det känns ändå en aning bättre
HEMVÄGEN .. vid ett staket på första gatu-biten
OCH ett fint gammalt staket .. finns ett par till däromkring
Så ut på Stenbrovägen och där vid KRÅKBERGET blommar det fint
Går en bit i blåsten även om solen skiner lite  grann  då och då
MEN så PANG  .. nja men näst intill .. DÅ slog mitt onda i ryggen till
SVÅRT att gå för det gör så ont
DET går upp och sätter sig i SKULDERBLADEN
BARA att gå sakta .. vila .. gå några 10 - 20 steg .. vila
SÅ hittade jag en mur jag satt på en stund
SÅ gå lite längre .. men så vila igen
VARFÖR .. undrade jag .. kan nog vara kylan och att jag bar en väska dit
och pysslade lite
HEM .. en nästan tom väska .. borde inte bli så
MEN vet .. det bara kommer ibland
NÄR det varit lite extra
37 minuter tog det hem istället för dryga kvarten
JA ja .. jag kom hem .. vilade resten av den dagen 
DET var i går
I dag tagit det lugnt
FOTAT ..  innergården 
för i dag har dom RIVIT bort en massa häckar där
Först rök den häcken där .. där containern stått  .. lite till höger om balkongen 
SEDAN .. kom ut mest bara för skoj skull och skulle kolla 
hur det gått med dom andra häckarna
DÅ får jag se
JA ja  bara att gilla läget
DÅ får jag se .. min häck .. NEJ tjoar jag  .. INTE min häck
VARFÖR tar ni bort den
Så vi pratade lite .. han sa att det var på order
Det förstod väl jag också .. MEN den inre blir kvar sa han
TACK för det .. och tänkte på mina fåglar som är där
Så den nästan  vid sista porten .. utanför där
DÄR är den häcken borta
OCH den till vänster  .. vid undergången till utsidan
av huset
Den kunde dom gott ta bort 
FÖR där kastas det bara en massa skräp
DOM tog bort alla häckar intill huset för 
tre år sedan tror jag det är
Så vid nästa titt 
En kanin ute och skuttar .. matte  är där och kollar läget
SETT den förut  i höstas
DEN är så fin 
NU blommar snart PARADISTRÄDET 
snett vänster från mig sett
Och dagens fågel högt uppe på taket 
en bit bort från min port
Så min täckning på natten över mina balkongblommor
DOM har klarat sig bra
NU är dom på plats men får nog gömmas i natt igen
BARA 10+ grader  ute nu 17,00
Blandat väder i dag .. med lite regn också
FINT på hemvägen i går .. vid en villa på Gruvvägen 
HADE lite tur  för solen tittade fram då och då
OCH se detta .. då blev det onda  inte så jobbigt .. just då
SÖT kisse jamade till mig  .. men kela .. kunde ju inte bocka mig då för det onda
KELSJUK och närgången .. fick backa lite när jag tog detta kort
  SÅ gick vi åt var sitt håll  .. vi vände båda två på oss och kollade varandra
Så regnbågen på kvällningen
MED den säger jag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar