onsdag 6 maj 2020

2020-05-06 onsdag 🚗

💚💚 HEJSAN  💚💚
Vädret började bra men nu är det mulet
Vännen ska på  lite provtagning i dag
Så då får han ta taxi .. lite för långt att gå
Han mår väl så där
Så i dag blir det ingen stadstur
den blir i morgon  
I måndags blev det en tur
Då förbi ån och  tog detta fina kort
GICK där ofta när jag bodde nere på stan
NU blir det bara ibland
OCH lite tur hade jag
FICK några regndroppar på mig
Men blev väl inte dom bästa korten .. när solen inte var framme
DET var dit jag skulle gå 
Efter att jag varit med Korv stroganoff till vännen 
MAGNOLIAPARKEN
och
STORHUSKVARN 
och även ANNA LINDS PLATS

Annas plats .. tulpanerna blommar snart
Där en annan buske-träd och Storhuskvarn i bakgrunden
Kejsarkronorna är så fina där vid ån lite innan parken
Två olika grupper med denna fina växt finns det
Daggkåpa
Och intill kommer aklejan lite senare
och en del andra växter där runt den lilla dammen och det lilla vattenfallet där

Ville ta flera kort .. men just då hotade regnet med stora droppar så
lite snabb-fotande så jag skulle kunna komma under  någon stans
om det kom en skur
MEN
JAG HADE TUR
Herr AND var i den lilla dammen där och även frun
Men hon skakade på sig .. för hon klev ur dammen medans herr And var kvar i
Så skyndade jag mig mot hemmet
HÄR i Stockholmsbacken straxt efter järnvägsundergången
ÄR detta fina kastanjeträd
UNDRAR hur gammalt det är 
Knopparna är stora nu

Så lite blommor i backen upp vid en del villor

Så nästan uppe  och framme så jag ska svänga in på min GATA
Överblommade maskrosor 
TOPPENFINA i mitt tycke
Så blev det TISDAG
Jag kollar ut från balkongen .. ser hur grönskan har kommit
Och en gul buske borta vid andra huset
eller samma hus som svänger
EN forsythia 

Efter lunchen gick jag bort till CH med några tidningar
Där vid busshållplatsen lite till  höger blommar det
PÅ Gruvvägen  vid en villa
KUNDE bara INTE låta bli att ta ett kort
SÅ fint där


SÅ lilla STORA nu  KAJSA  vilar på extra-mattes armstöd
RIKTIG liten knägris är hon
Så en cigarr i munnen .. ha ha .. 
DOM  vill hon ha till sitt "fika" när vi fikar
Så dags att gå hem .. då frågar CH .. har du sett mina gullvivor
NÄ sa jag och gick och kollade

Gullvivorna är så fina ..

Så hemma .. går under portalen in på innergården
MEN går inte in utan tar en sväng runt huset och skogsdungen där
Grönt där  .. jo lite .. när jag äntligen kom upp för kullen
Då ser jag mitt hus men tog inget kort då
Och kliver ner på vändplanen som är där

Så blev det kväll .. 20,00 
NU blev det onsdag
HEJ SVEJS för nu
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar