tisdag 19 maj 2020

2020-05-19 tisdag

HEJSAN
19 maj .. MAJKEN  och MAJ  
känner personer med dessa namn
En finns inte
BÅDA var husvagnsgrannar
MEN oj vad tiden går 14 år i höst
DELVIS jobbig tid 
men såren läker delvis
JA ja Så är det
NU andra bekymmer
Vännen 

Tvättat lite  åt han  .. Jeansen är mina .. HADE otur i går
DET blev en vurpa  när jag nästan var hemma
OJ   .. men ingen större fara .. syns nästan inte alls i dag
BARA lite ont när jag kommer emot det
DET är tre såna här infarter till innergården 
Den andra åker jag in  .. inga trappsteg där
JUST nu håller dom på att renovera .. 
för dom har taget bort en massa häckar runt i området och nära husen 
Alltså .. jag kom i den mittersta eller den andra 
Går en bit först .. för det är en bom   längst ut .. 
OCH så ska jag hoppa på cykeln och ta sista biten fram till
mitt cykelställ
Då kommer 2 tjejer i 10-år-åldern 
TROR dom ser mig
Men tydligen inte för dom svänger så jag tror jag ska krocka med dom 
Vrider styret lite samtidigt som jag ska stanna
 tjohej .. där for jag i backen med cykeln  över mig
Ligger som en padda där
SLOG DU DIG .. gick det bra sa en tjejen 
VET inte än sa jag .. känns inte så
VILL du ha hjälp
JA TACK .. för jag kom inte upp 
jo det hade jag väl om jag trasslat lite
MEN det sved på smalbenet  .. det var allt
Så parkera .. nä

JO då men inte längst ut .. för dom höll på att snygga till 
där häcken varit
Så jag går in .. så sätter jag på en maskin vittvätt
Tar lite mat efter en stund 
Sedan vilar jag efter att jag smörjt benet med liniment
Så går eftermiddagen som vanligt

Så blir det tisdag .. lite svårt att somna om efter toabesöket
så 08,25 kollar jag ut 
GRÄSKLIPPNING på g
Lite moln till höger och skuggor på innergården
Dagens fågel på en delvis helblå himmel och en mås som svävar runt
Så jag tar och viker kläderna som jag tvättat efter min frukost
TAR en sväng ner till vännen  lite senare
Kanske .. 
10,14.. kollar ut .. hör liv .. ser skatan som grejar
Tydligen inget roligt så hon går .. ett tomt mjölkpaket
VARFÖR ligger det där ????
DET var detta jag hörde
OCH då är det fullt med bomull på himlen
och en mås vid cykelstället
Så 10,45  .. nu har dom fyllt igen delvis
Så en stund senare .. kollar ut igen
DÅ är det en Sädesärla  där nedanför balkongen och fångar insekter och 
Dricker vatten
Bilderna blir väl så där 
svårt att hänga med med zoomen  ibland
MED denna bild så säger jag hej för  i dag eller nu 
NU är det dags för 11-fikat
11,19 har klockan blivit
Liv och rörelser utanför
Mycket som händer med gården och området
DET ska snyggas till 
 HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar