tisdag 24 september 2013

24 sept. HEJ SVEJS

MINA pelargoner har fått flyttat in i grovköket .. fick upp två hyllor  för en vecka sedan ..

 

 DET  har varit lite mycket sista tiden .. delvis har fibron och jag varit osams .. sovit lite extra några dagar .. så allt plockande..
MEN NU ... ÄNTLIGEN  ......... är det mesta som jag vill ha det  ..
DISK och Tvätt maskinen är instalerade .. tvättat har jag gjort.. men diskat .. det kanske blir i morgon .. Det drog ut lite på tiden med diskmaskinen .. killen blev sjuk en hel vecka ..
SÅ allt annat som skulle fixas av mig ..
NU .. NU  kan jag börja vara mig själv igen .. FAST nu kommer den kalla årstiden .. den och jag och fibron går inte riktigt hand i hand..
MEN blir det en mild vinter .. så kanske det blir ganska så bra .. och massor av sol vill jag ha ..

I går kväll kom vännen på besök .. så i dag tisdag fick jag frukostsällskap ..  men nu är han hemma och tvättar ..


DETTA är gårdagen bilder .. månen hade inte lagt sig när jag gick upp 08,35 .. det andra är kvällsvilder mellan 18,00 och 19,00 ..
 lite åt olika håll.

Bänken där mikron är .. den är sågad och på plats nu ...


Mina garner är uppdelade i lite olika backar .. några fick stå i  en garderob .. andra fick vara i en del av bokhyllan ..

ALLA sätt är bra utom de dåliga sägs det ..  MAN får ta vara på alla utrymmen som finns ..
I dag är det väldigt blåsigt .. hösten har verkligen sitt grepp nu på växtligheten ..

En väldigt dålig bild.. genom fönstret i köket .. en stor parkering där .. lite till höger är sopstationen .. där jag ska kasta mina sopor .. sedan finns en station till vänster också ..
DET var dagens noteringar .. nu ska det nog bli lite mera ordning med skrivandet .. hoppas jag ..

HA DET SÅ BRA ..

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det blev en stämningsfylld bild..........

    SvaraRadera
  2. Här går det undan, vad mycket du hunnit med. Du är ju snart inbodd.

    Tack för kommentaren.
    Jo nyfikna är de de små liven och de verkar ha så himla kul (fågelungarna).

    Kram

    SvaraRadera
  3. JAG gillar inte att ha kartonger stå.. MEn det känns i kroppen .. Fast nu är det lugna gatan ett tag ..

    SvaraRadera