söndag 29 september 2013

29 sept, bilåkarhelg

DAGEN har börjat ganska så disigt i dag ..
HELGEN har bjudit på blandat väder och blandat innehåll .. VÄNNEN och jag har hyrt en bil över helgen .. åkt runt lite här och där ..
FREDAGEN började med en handlarrunda .. bla annat köpte jag 6 LJUNG som är på balkongen .. 100 Kr .. det tyckte jag var ok ..

Balkongen i höstmundering kan jag väl kalla detta ..

Efter handlat så blev det en tur till SKAVSTA .. men musset var stängt. ett segelflyg eller vad det var vi såg.. på marken ..

Gult och grannt var detta plan.. så fanns det ett vitt plan där också ..
EN tur till OXELÖSUND och FEMÖRE .. dår såg vi denna STORA båt så kom en LITEN och for förbi .. knappt man ser den ..
EFTER DET en sväng till min gamla camping.. där Johan satt i den nybuggda receptinen ..

Så for vi runt lite där.. så hem och lagade mat .. då blev det potatsi och isterband..
SEDAN sängen .. vännen sov hemma då ..
LÖRDAGEN . jag vad var det vi gjorde då .. det har varit så mycket så man kommer knappt ihåg vilken ordning det blev..
MEN DET BLEV en sväng till KÅLMÅRDENFÄRJAN
DÄR är färjeläget  .. vännen kände dom i fiket .. men det blev inget fika .. det var redan stängt för i år..  ..
EN ENSAM STOCKROS fanns det där.. härlig färg

BARA lite utsikt över vattnet ..

SÅ blev det NÄVERKVARN .. där var det båtupptagning och marknad .. MYCKET LOPPIS.. så fina trägubbar ..
BARA några av alla dessa gubbar .. i naturlig storlek ..

Gillar man katter så måste man väl visa denna skulptur .. Nästan naturlig storlek ..

SÅ for vi till minneslunden .. efter det en sväng runt bara .. så avslut med enPZZA av stor storlek på en pizzeria i OPPEBY.. så gott ock trevlig avslut på denna dag .. oj vad trötta vi var båda två .. BARA satt en stund framför tv-en och smådåsade ..  innan det var dags för kvällsfikat .. och kvällens tv-program ..

I DAG SÖNDAG ska det bli KILA KYRKA och vännens gravar .. som ska få en översyn .. när han kommer åter efter att varit hemma och rakat sig och bytt kläder.. för han har inget sådant här hos mig.. 

JAG har fixat en del här hemma sista dagarna ..
Blandannat så köpte jag ett NYTT överkast till sängen .. det andra var ju för litet..
Så nu är det fint i sovrummet .. allt är inte riktigt klart .. dynan på bänken ska sys och fästas .. Så ska det väl upp några tavlor .. när jag bestämt var och vilka ..

När vi kom hem i går så tog jag kort på dom färggranna träden utanför ..

JA då får vi se vad vi hittar på mer än KILA kyrka i dag ..
SKA TALA om att det ska bli en sängkappa också på sängen .. men det blir senare..

HA EN BRA DAG .. hoppas dimman lättar .. solen är på väg fram mellan diset ..
HEJ SVEJS..

2 kommentarer:

  1. Mycket snygg balkong. fina bilder de andra också.
    Kul att komma ut och röra på sig lite.

    Ha nu en fin sista septemberdag
    Kram

    SvaraRadera
  2. JA det var en trevlig helg..
    MEn i dag är det mulet nu på em.. tog en sväng till stan .. så en timmes promenad har det blivit.. denna måndag ..

    SvaraRadera