tisdag 1 oktober 2013

Pyssel i dag

Bänken har fått en .. delvis fast dyna .. samma som på sänggaveln .. det är ett vadderat överkast som jag har använt till det .. bandkantade  hela i dag .. sedan sydde jag fast med lite trådar .. tvärs över .. under bänken .. så det går ganska lätt att ta av och tvätta.. senare ska jag trä i ett gummiband ..  men nu får dta räcka så här.. tills vidare .. Min före detta hallbänk ..
SÅ har jag klippt av en matta .. sicksackade först .. sedan bandkantat den .. så nu blev det en trevligar badrumsmatta än den svart som var där innan .. den är i sovrummet .. tills jag hittar nåt annat där ..

Solen har varit framme nästan hela dagen .. detta tog jag klockan 15,00 ..
PÅ förmiddagen skar jag 120 visitkort .. och i går plastade jag in några små skyltar  till en tjej .. hon har flyttat sin hälsoklinik.. så det behövdes lite nytt .. brukar hjälpa henne med det ..

NU äntligen har jag fått mitt förråd.. Men jag gick vilse där i dag .. ringde BOVÄRDEN .. men han hant inte komma i dag .. Så om han inte kommer i morgon .. så tar jag med ett garnnystan och sätter upp lite markeringar .......  FÖR inte kul att virra fram och åter innan man hittar ut  ..  från detta virrvarr av gångar ..  HADE inte kameran med mig där..

Min nya ringklocka fungerar .. men jag har flyttat lite på den .. så den sitter i överkanten av hallbyrån .. för jag ska höra den när jag är i vardagsrummet .. därför sitter den där .. den sitter..
DET kom en tjej och ville prata om brandskydd .. DET kan jag men vi pratade ändå en liten stund .. så då fick jag bevis för att ringklockan fungerar .. BRA ..

DET var lite jobb som jag fixat med i dag .. så har jag skruvat sönder min gamla skrivbordsstol .. den ska till återvinningen  vecka 42 .. då kommer den mobila en bit ifrån där jag bor nu ..
Då kan jag ta det på cyklen och gå dit med det..

NU är klockan 18.00 .. så nu börjar tv-kvällen för mig ..
 SÅ HEJ SVEJS ..


2 kommentarer:

  1. Du jobbar väl inte ihjäl dig? Kanske är du som mig, allt ska vara klart så fort som möjligt. Men fungerar inte alltid.

    Tack för kommentaren. Jo nog är det höst ute alltid men idag var det rikigt varmt och sol.

    Kram

    SvaraRadera
  2. NEJ DÅ.. jag tar många pausar .. men som sagt .. jag vill ha allt klart .. men det är mycket kvar att göra än .. INGA tavlor är uppe än .. jo några små .. HA DET..

    SvaraRadera