onsdag 30 oktober 2013

En vanlig dag

                                                          Mitt vardagsrumsfönster ..

NU känns det som en  vanlig dag

NU hoppas jag alla tråkigheter är över ..
I dag kändes det som vanligt.. 
Vännen kom i går kväll .. så det blev en trevlig tv-kväll med fika ..
Så frukost för två i morse..
SEDAN gick han hem till sin tvättstuga ..
jag hade städtjejen här..

FÖRST var jag en snabbrunda till ICA och handlade lite ..



I slutet av detta hus jag bor i är det några som matar fåglarna ..



Jag tog tvärsövervägen .. trevlig lite skogsstig över .. genom en  skogsdunge som är där..
.. NÄR jag kom hem så ringde det på dörren ..
efter en stund .. då kom det ett lite stort brev..



DÄR på hyllan ska det stå tills julafton .. DETTA är nog det tidigaste jag fått när det gäller JULKLAPP .. FÅR inte öppnas före den 24/12 står det på det .. JAG har lovat att inte öppna det  ..  MEN oj vad det kliar i fingrarna ..
Så nu efter städningen har jag gjort en MAKARONILÅDA den heter FALUKORV med hetta.. 
DET är chilisås över allt..



NU ska bara den rivna osten över .. sedan in i ugnen ..



Hittade det när jag letade efter en sak .. bland mina dokument.. Men hur mycket .. det fick jag fixa själv.. tog en form så kollade jag lite för 4 personer .. så blev det som det blev.. ser gott ut .. HOPPAS det smakar lika gott ..
HADE köpt falukorv.. skulle göra stekt med potatismos .. men det får bli en annan dag .. blev så
sugen på detta när jag såg det ..



SOLEN var framme en liten stund på em



NU är det flerfärgade KATTMÖSS på gång..
DET var detta en vanlig dag ..
I GÅR var jag på stan .. då på hemvägen såg jag dessa fina svampar ..


DAGEN innan hade jag gått samma väg .. då såg dom ut så här


Samma svampar på samma plats .. undrar om regnet gjort dom andra svarta.. men den ena har växt en del .. så är det en lite till bakom ..
TROR det är bläcksvamp men lite osäker.. inte haft lust att leta.. men ska det .. senare ..



FLERA som matar fåglar vid husen här runt omkring ..

NU får det räcka för i dag

HEJ SVEJS...

2 kommentarer:

  1. Det låter skönt med en städtjej........................eller kille

    SvaraRadera
  2. Ja.. när man inte kompar med dammsugaren.. får man ta hjälp..

    SvaraRadera