tisdag 22 oktober 2013

22 oktober



REGNAR och lite annat ..
 

Vräker ner

SKÖNT att sitta innom husets fyra väggar en sån här dag  ..

BEHÖVER man inte gå ut .. så gör man inte det .. inte en dag som denna .. för fy ..
BLÅSER  .. REGNAR  .. INTE ALLS KUL ...
SÅ man kan säga .. JAG hade i alla fall tur med vädret ...
FÖR i går var jag på stan .. HÄLSADE på min FD granne ..

FÖRST STOPPADE jag 65 kattmöss..

DOM hamnade här .. först .. sedan skulle dom sys ihop där bak..
SEDAN hamnade dom här ..
PÅ min skrivbordstolsmatta .. för fotografering .. fotar alla och  sparar bilderna i en mapp .. så jag vet när jag sände iväg en sändning..
DESSA som dom flesat av mina kattmöss 

SKA TILL NORRTÄLJE KATTHEM  .. DÄRFÖR var jag på stan i går.. för jag kunde lika bra ta den ICA-posten  .. som den hemma .. för min FD GRANNE ville ha lite hjälp .. NU VAR HENNES STAMBYTE KLART ..

LITE ändring var det .. helkaklat.. spegel i väggen .. toan och handfatet .. flyttade lite närmare dörren .. Så en duch .. Golvvärme ..
VÄLDIGT fint var det..
JAG flyttade ju ifrån mitt nya.. det hant jag inte se..  Så fina nya TOALETTSKÅP..  I köket blev det en ny LAMPA över diskbänken ..

 I hennes kök fanns ingen förut.. det blev ju väldigt bra för henne..
ALTSÅ jag var på stan en sväng i går..  FIKA BLEV DET..

VÄLDIGT god äppelkaka .. fick jag  .. sedan tittade vi på kort.. HON hade fått en del från sin bror.. HAN BOR I TYSKLAND .. HON är TYSKA i börden ... SÅ hade hon och dottern varit på ett spa utanför Stockholm .. fina bilder därifrån ..  
SÅ blev det en promenad hemåt.. först till MIN Hyresvärd .. hade två fel som dom ska fixa.. det läcker under badkaret .. SEDAN in på Försäkringskassan .. SEDAN var det dags att traska den SEGA långa STOCKHOLMSBACKEN  .. den suger ganska så bra .. DET tar nästan 10 minuter.. så det  går fort.. men så trögt det är.. uppåt hela tiden ..

DENNA väg tog jag till stan .. bara för att variera .. men då skulle jag till ICA .. så det passade bättre den vägen då .. DETA är under järnvägen ... hemåt tog jag den vanliga vägen ..

UTANFÖR Försäkringskassan var träden så här röda och fina nu .. det är väl 6 eller 7 där utmed detta stora hus .. Men det blev dåligt med kort  i går.. men detta .. blev det när jag var nästan hemma ..

UNDRAR vad det är för växter .. det var massor med vissna där nu .. kommer inte på vad dom heter .. detta är bara halva planen där dessa växter.. gula i vanliga fall ..
Så var jag då hemma .. slöade en lite stund .. sedan lite soppa  med ostsmörgås till det .. KOKADE den i förrgår.. potoatis morötter lök .. så lite buljong.. så mixade jag det .. gott och enklelt.. Men ingen bild på det ..
Så skulle jag se FRÅGA DOKTORN .. men vad då .. SOMNDAE IFRÅN DET .. och vaknade ½8.. jisses .. så trött jag måste ha varit.. VARFÖR.. vet jag inte .. men så kan det bli ibland .. sedan fortsatte kvällen ..


STICKADE klart dom svartröda tofflorna ..  nu ska dom bara sys ihop där vid hälen ..DEN grå är min.. dom nöts ju så jag har stickat ett nytt par åt mig.. SÅ sköna  dom är .. och sitter bra på foten ..

DENNA kråka tog jag i går förmiddag .. innan jag gick till stan .. då var klockan nog tolv.. skulle jag tro .. jag gick hemifrån klockan 13 ,00  ..
DET var detta .. HA DET denna regniga dag ..
HEJ SVEJS..

1 kommentar: