lördag 12 oktober 2013

12 oktober


I går och i dag .... 
 

HEJSAN ..

I går gick jag en KOLLA RUNT RUNDA i området här där jag bor..

Först måste jag ju gå ut .. första bilden är utgången på baksidan
Så går jag runt utanför och plockar en massa löv .. lönnlöv.. det finns det i massor.. Men det blev inga kort på dom .. SKA ha dom som dekoration på min födelsedag senare nu i oktober .. så nu ligger dom i press mellan tidningar ..
SÅ gick jag upp i backen till vänster .. NU är jag på framsidan av huset.. DÄR finns denna backen ..  dom tre andra bilderna är tagna där ..
Hösten gör sig påmind över allt nu ..
 
Så gick jag en runda både hit och dit .. ingen ide att förklara .. för jag vet knappt själv var jag gick .. Men höstfärger är det i massor .. Så tänkte jag kolla om ÖPPEN HAND var öppet .. men ICKE SA NICKE ..
lördag och tisdag kväll ..
Så är jag hemma .. där är hissen .. brukar ta den när jag kommer in bakvägen .. då är det tre våningar .. annars bara två .. ..

Första bilden  .. HEJ här har ni mej .. En kråka kom emot mig..  Så en massa fåglar .. på lite håll.. både kråkor kajor och skator.. Men det är bara några som syns .. Så denna skata .. sista bilden .. undrar vad den gör..
SÅ blev det kväll ..

NU sitter jag i min TV-FÅTÖLJ .. tittar ut.. då ser jag detta .. kloclan är 17,05 denna fredagskväll..

18,25 var det så här grannt på himlen ..
Så blev det natt ..
Månen var där.. GOD NATT

SÅ blev det en ny dag .. GOD MORGON denna Lördag ..
STRÅLANDE SOL  ..  lite moln .. svaga vindar 
I dag tog jag bussen

JAG tog bussen .. skulle till JYSK som ligger i köpcentrat på vägen ut mot motorvägen som går till Stockholm ...  PAUL JUNGS HAGE  heter det området ..
Där på JYSK handlade jag en matta till Skrivbordsstolen .. den runda.. fd hallmattan var inte så bra där..  men den fick en plats i vardagsrummet den också .. så den fick vara kvar .. flyttade den bara en bit ..
FISKARNA är på ARKEN ZOO  ..  i en damm där .. 
Där jag köpte tre NYA HUSDJUR i dag ..

JUST DET .. tre små GULDFISKAR blev det .. DET hade jag bestämt redan i går.. eller redan några dagar innan  .. men att jag skulle handla dom i dag .. det bestämde jag i går .. NÄR JAG VAR HEMMA   fixadejag  till Glasburken .. lade fiskpåsen i vattnet en stund .. lite öppen .. Vattnet måste blanda sig sakta .. Så fick dom då komma ut .. efter en lite stund .. sedan fyllde jag på lite vatten då och då ..  under en timme .. Så nu står dom i bokhyllan .. hoppas nu dom kommer att må bra ..
Måste byta vatten lite ofta i början .. tills bakteriefloran kommer igång .. så det kommer att bli snålt med mat i början .. för mer mat .. mera bajs .. då kan det bli gifter i vattnet .. MEN det ska jag försöka undvika.. därför blir det lite mat i början .. HOPPAS jag inte glömt allt hur man gör .. 10 år sedan butiken såldes.. där jag jobbade i min sambos ZOOBUTIK .. i 25 år.. mer sista åren .. .. Men det är ett minne blott..

Här är mina NYA VÄNNER  ...


Så kunde jag inte låta bli att ta lite kort från baksidan .. eller innergården .. alla björkarna är så fina nu i sin finaste höstfägring..

DET var detta ..
NU sitter jag här och skriver .. samtidigt som jag lyssnar på reprisen av
TILLSAMMAN FÖR VÄRLDENS BARN .. lyssnade lite i går.. tar resten nu ..

HA EN BRA HELG ALAL GOA VÄNNER
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar