fredag 11 oktober 2013

Fredag den 11 oktober




OCH solen skiner i dag

Dagens första bild  .. sol och skugga på innergården  .. klockan är 08,46
Jag är nyss uppstigen  .. sover alltid ganska länge ..

I går var jag först till ICA .. Vännen visade mig en tvärsöverväg förut i veckan .. så nu tar det dubbelt så fort att gå dit .. 5 min. istället för drygt 10 min.  men eftersom jag ska fota lite .. så tar det sin tid ändå .. men hem gick det fort ..

MIN ICA-VÄG .. som vännen visade mig .. men man får se ner .. så man inte snubblar ..

EN kråka ett par portar ifrån min dörr .. på väg till ICA i går ..

Flera fåglar var det där .. det var väldigt många  .. men dom flesta flög ..

EN flög upp i en tall  .. inte den bästa bilden .. men ibland är ljuset helt fel ..

LIKSOM detta kort  .. där är skärpan fel .. man hinner inte med alla gånger .. men hopp eli hopp .. ser  nästan ut som den svävar ..

Så dessa tre .. men en gömde sig i den nerklippta häcken .. ALLA dessa bilder tog jag på väg till ICA .. i går ..
Så på em .. fortsatte jag att göra klart nästa års almanackor ..

NÅGRA av alla bilder som finns i almanackan ..

Januaris sida 
Så stoppade jag lite KATTMÖSS också .. detta.. tre almanackor och mössen ska jag skänka till höstförsäljningen i min förening .. det är höstfest där på lördag .. inte bestämt än om jag ska följa med .. EN timmes bilåka .. så försäljningen .. sedan hem .. så vi är nog inte hemma förrän 11 på kvällen  .. lite sent för mig ock min kropp ..

Här ligger några andra kattmöss .. bra att ha-klara  ..
JA jag sitter här i min morgonrock .. klockan är 10,10 just nu .. solen skiner ..  + 7 grader ute  . lite vindar och även lite små moln ..

DAGENS ORD PÅ VÄGEN: Om man har ett fönster, blir livet aldrig tråkigt.

HA DET SÅ BRA GO VÄNNER

HEJ SVEJS .. för denna gången  .
vi ses snart här ..  men när  .. det är frågan 

2 kommentarer:

  1. Hej där

    Fina bilder du fått där. Man hinner ju inte ställa in ljuset på fåglar de är för snabba, men du lyckades bra ändå.
    Mina bilder är galma bilden 5 år sedan. Men fåglarna ser ju likadana ut idag.

    Tack dör din kommentar.
    Sol ochfint här också idag och helt vidsstilla. Man får njuta så länge det varar.

    Ha en fin dag

    Kram

    SvaraRadera
  2. VAD gör det med gamla kort.. DOM är lika fina ändå .. ALLA har kanske inte sett dom .. och fåglarna.. dom ser som sagt .. lika dana ut..
    Blåser lite för mycket i dag.. annars fint väder.. HA DET SÅ GOTT

    SvaraRadera