onsdag 9 oktober 2013

Höstfärger




NU är det färggrannt ute


HELT otroligt vilka färger det är ute nu ....

VID busshållsplatsen .. nästan .. den ligger lite till vänster ..

DET blev en stadstur i går .. dels var jag till FONUS .. gav lite pengar till CANCER-FONDEN istället för en blomma till min bekantas begravning ..
BUSSEN kom .. men jag gick ner på stan tar dryga 10 minuter..
Först Fonus .. sedan klippning .. efter det en kort SNACKSTUND hos KARIN .. innan det blev mat med min FD granne .. NU ÄR DET HENNES TUR ATT HA STAMBYTE .. så hon bor tillfälligt i en lite etta i nästa port .. med bara några få saker där .. Så jag bjöd henne på maten .. DÅ där utanför  .. KOM VÄNNEN från tåget .. på väg hem .. han brukar gå den vägen .. SÅ sedan blev det sällskap hemåt.. runt ån med massor av färger ..

Utanför en villaträdgård

Vid FORS-bron på väg till maten ..

Färggrannt vid ån .. lite mera avstånd

VID ån vid Perioden  ..


BARA ett löv.. nu snart hemma

Några äpplen och en skata vid trottoaren .. detta är på väg ner mot stan .. hopp , hopp , hoppelihopp



Hemma en stund .. sedan till ICA .. då visade vännen en TVÄRSÖVERSVÄG genom en skogsdunge .. det gick ju mycket fortare hemmåt .. men man fick kolla var man satte fötterna .. för mycket rötter och så detta nedfallna träd .. torrt var det .. nästan så man anada ICAs lokaler långt där borta ..  MEN där vill jag bara gå när det är ljust ute ..  inget lyse ..



Så fick jag hjälp ner till förrådet med lite saker.. Mest  bara för att visa  vännen var det låg ..  Så där är min cykel nu för vinterförvaring .. kan ta ut den lätt om jag måste handla tungt och inte orkar bära .. IBLAND önskade jag att jag kunde ha en sån där DRA-MATEN-VAGN .. men det går inte för min höftskada .. då går jag lite snett .. så det fungerar inte .. jag måste ha en som man skjuter rakt framför sig ..
HANDLAR hellre lite och ofta ..
VAD ska ske mera i dag  .. ingenting .. för det blev lite mycket gående i går ..  Kanske att det blir en maskin tvätt.. BYTTE ju lakan i går .. Så är nästa års almanackor på gång .. så jag har lite pyssel där att göra --

LETA bilder  som passar för varje månad..

HEJ SVEJS  .. tills nästa gång jag dyker upp här ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar