onsdag 23 oktober 2013

23 oktober


 
 REGN O DIS 

OCH FÖDELSEDAG i dag

Födelsedagen firar jag ensam .. har bestämt så .. men vi ses på SÖNDAG ..
En dotter kommer då .. det vet jag nu .. MINA vänner kommer senare samma dag ..
MEN just nu ringde ett BARNBARN ..
han kommer hit om en stund .. han jobbar på söndag ..

VÄDRET det kan vi väl glömma i dag .. för fy attan så trist .. disigt .. regnar .. men i dag blåser det inte som det gjorde i går..

DET arbetas på innergården .. HÖSTSTÄDNING .. så kom en ensam cyklist och åkte förbi ..

NU är jag igång med att virka nya kattmöss .. dessa kom till igår kväll..

FICK ett brev från en bloggvän .. trevligt.. men nit.. som dom flesta lotter

MASSOR av hälsningar har det varit på FACEBOOK .. dessa tre bilder är från vänner där .. I GÅR fick jag ett trevligt kort från en vän här hemma .. HAN bor en bit bort och har lite svårt att gå långa sträckor..

DETTA löv sitter på väggen bredvid databordet .. jag gillar höstlöv .. plockade en massa för lite sedan .. har plastat in en del .. ska dekorera bordet med det på söndag ..

HAR fixat fyra .. ska fixa två till KAFFETABLETTER ..
Jag har en maskin som plastar in .. så det  är kul att plasta in saker.. som man vill spara .. måste bara ta bort den där lilla sluttoppen på skaftet ..den gör att det blir stopp annars..
NU ska jag se vad som finns i frysen att BJUDA BARNBARNET PÅ ..
DET blir nog kaffe och smörgås..  tror lasagnen är slut.. Har för liten frys nu sedan jag flyttade .. fick ju rensa en hel del då.. för att få plats med allt.. BARA hälften så stor mot förut ..
MEN trevligt med lite besök ..
HEJ SVEJS..
 en födelsadagstårta till alla

7 kommentarer:

  1. Gratulerar så mycket, såg det nu när jag gick in en vända på feijan. Är mest på bloggeriet och google och läser medicinska termer och blandat om olika sjukdomar som de trott jag haft hela livet.

    Prinsen älskar Dina möss vi behöll alla utom en som min dotters katt fick.
    Bäst att gå in en sväng och ge Dig en bukett som jag till alla som fyller år

    Har Du en ny blogg.

    Må så gott !

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK.. såg att du varit inne på FB .. jag är mest där.. men skriver här.. nästan varje dag.. NU när flytten är klar.. så kan man koppla av .. men det saknas några tavlor som ska upp.. MEn det tar jag när lusten kommer.. HA DET SÅ BRA..

      Radera
  2. Grattis! Oj, vad dina kattmöss (från igår) är fina :)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS på din dag.
    Hoppas du trivs i nya lägenheten och har hunnit bo in dig lite nu.
    Fina bilder.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK för grattiset.. JAG trivs bra i lägenheten.. BARA lite längre till alal saker ute.. MEN det går bra.. KRAMISAR ..

      Radera