torsdag 17 oktober 2013

Torsdag 17 oktober

DET BLEV


En skön promenad i går

FAST jag inte hade tänkt det från början  SOLEN kom fram  ..
I DAG är det mulet och trist  ..
DET var en bekant som ringde .. hon hade strul med sin mobiltelefon  .. och har bara den .. HON hade lånat Karins och ringt till mig ..Så därför tog jag denna promenad.. solen  hade kommit fram.. så det var fint väder .. tog Högersvängen .. eller vad man ska kallade för.. altså.. vek av först rakt fram.. så in på en villagatan .. lite åt höger.. så kom jag ner till ån .. där blev det en vänsterkrok .. gick en bit utmed ån .. sedan över en stor parkering .. straxt innan den är det nybygge på gång i ett gammalt stort hus vid ån .. PERIODEN heter det området .. förut har ett motionsföretag hållit till där .. men det är ett tag sedan nu .. var där och kollade en gång ..
GÅR över denna parkering .. över järnvägen .. så till Karin med ett par tidningar .. SÄGER .. kommer åter om en stund.. ska hjälpa ... xxx .. med telefonen .. DET gick bra..  HON glömmer att trycka på Ok.. hade inte fattat att hon skulle det .. så det blev för många tryck .. så det var bara att KNACKA IN PUK-KODEN --   sedan var det ok ..
Så åter till KARIN .. där det blev en fika och en ganska  lång SNACKSTUND  då .. SEDAN tog jag samma väg åter hem .. men bara en bit .. för när jag kommit till PERIODEN .. knallade jag en backa upp .. mot FÅFÄNGAN .. ett sommarkafé .. men jag vikar av åt höger .. jag ska ju hem .. Men oj så vackert det var där i skogskanten .. DÄR HÅLLETS SKOGSOMRÅDE BÖRJAR ..

Hösten är grann nu ...

Förta bilden .. vid ån .. vid HÅLLET .. den andra .. när jag är hemma.. innergården ..

SAMMA bild en gång till .. så fåglarna i ån .. ÄNDERNA kommer så fort man stannar.. när jag gick över ån en bit bort.. såg jag två änder ... NU VAR DET MASSOR .. 
SÅ NÄSTAN HEMMA .. i ett av husen en bit innan hemma.. är det någon som matar fåglarna  .. alltid fullt med olika fåglar där .. SKATOR  ..  KRÅKOR  ..  KAJOR ..  så den där lilla där till höger  .. kan det vara en .. entita.. eller vad .. så var det både blåmesar och taljoxar där ..

DÄR sitter en taljoxe på den nerklippta häcken som är där.. INTE lätt att få med alla på samma kort..
NÄR jag gått över gatan vid Fåfängan .. en liten backe ner mot ån och bron .. där jag står en lång stund och bara kollar på dom härliga färgerna .. sedan en liten backe upp mot gatan.. som om man fortsätter kan åka så man kommer ut på vägen mot ESKILSTUNA .. och OPPEBY  och HARG   två mindre förorter till Nyköping ...  Jag tar den STORA svängen utmed BRANDKÄRRSVÄGEN hemåt.. .  en bit .. sedan går jag utmed detta hus som går runt .. inte helt runt.. men ganska så runt är det .. först ligger MARIEBERGSGÅRDEN .. ett äldreboende .. sedan mitt på detta hus .. bor några bekanta .. i slutet på detta hus bor åter ett par bekanta .. där jag brukar vara på studiecirkel ibland..  för hon som leder.. bor där  .
NU har jag varit hemmifrån drygt två timmar .. promenaden hem tog nästan en timme  .. skönt .. och jag som inte ville gå ut i går  .. skönt att det ändå blev av  .. tack  xxx för att du behövde hjälp med telefonen ..

HEMMA på bakgården finns det en del att se.. Stenar  ... stubbar .. träd av olika slag .. så den stora lekparken där barnen har roligt .. det finns ett dagcenter för barnen ett par portar ifrån min .. dom håller ofta till i lekparken ..

GANSKA många svampar finns det i gräsmattan .. men tror inte dessa är ätbara .. MÅNGA var söndersparkade .. medvetet eller inte .. lite svåra att se när man kom där på gräsmattan ..
DET VAR GÅRDAGEN DET  .. I DAG ÄR NU .. nu är nu ..
JAG SITTER här och lyssnar på ROLAND CEDERMARK .. en Cd i spelaren på datorn  .. Skriver och funderar på livet .. livet i allmenhet .. bara så där ..
STICKAR lite på min tofflor mellan varven på datorn .. INTE varit så mycket här.. för jag får ont i en axel.. så jag har dragit ner på tiden lite ..
MEN jag dyker upp här lite då och då ..

HA DET SÅ BRA  

HEJ SVEJS..

2 kommentarer:

  1. Skönt att få en promenad och fina bilder.
    Nog ser det ut som en entita som sitter där bland de större.

    Svamparna ska man nog inte äta, det finns vissa som går. Men det gäller att veta vilka.

    Ha det gott

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svampar måste man vara säker .på .. ENTITAN .. den såg jag först när jag varhemma och kollade korten ..

      Radera